torsdag, november 03, 2011

Jag gick på pumpen

Ging repade i Phuket stad och jag satt och njöt i ensamt majestät ute i trädgården. Det är så otroligt soligt och varmt varje dag att man uppskattar svalkan kvällstid. Cikadorna spelade i den stjärnklara natten, annars var det fullkomligt tyst. Men så börjar cikadorna spela mer än lovligt ljudligt. Och det var en annorlunda ton som jag aldrig hört förr.

Ljudet kom från grannens sida, så jag smög ut och kikade. Cikadan var stor, mycket stor. Men det var inte en cikada. Den var grannens pump som gick torr! Tyckte bild på Benjamin syrsa var trevligare än bild på en pump. Visserligen är en syrsa inte en cikada, men Benjamin är sötare än både det ena och andra!

7 kommentarer:

  1. Aj då - stackars grannen! Hoppas han inte fick problem.....
    Normala cikador längtar jag efter!

    SvaraRadera
  2. Hälsa grannen - att din gode vän Dorvaldin är på väg med smörjelse.. Till den döende pumpen!

    Ha en god dag. en vecka eller ett helt liv!

    Sebaot

    SvaraRadera
  3. Det är inte para pumpar som går torra här i Karon är det "kommentatortorka"
    Pelle-Torris

    SvaraRadera
  4. Ha, ha det var kul! Kanske dags för den sista smörjelsen....av pumpen alltså...

    SvaraRadera
  5. Marie-Anne, cikadorna sjunger inte på sista versen, så dom finns kvar :)

    Dorvaldin, det är lugnt. Det var inte sista smörjelsen pumpen behövde. Bara en smörjelse mitt i livet.

    Pelle, du njuter väl av solen! Det är ju ljuvligt väder!

    Annika :)

    SvaraRadera
  6. Adonai, Malee!

    Ja, det är ju väldigt svårt att veta när det är "mitt i".. När slutet är nära, återstår ju evigheten.. Det är inte lätt att vara grannens pump!

    Kärleksfullt din

    Dorvaldin

    SvaraRadera
  7. Malee..

    Vad Dorvaldin försöker säga är.. "Det är färden som är målet..".. Då jag bodde i Israel, hörde jag ordet "Adonai".. De Du Pelle! Så kan man inte titulera Annika! Men väl Dig (också)..

    J. Vängman

    SvaraRadera