onsdag, oktober 26, 2011

Satellitbild som ger rysningar

På thailändsk TV visas ofta skräckfilmer. Jag tycker dom bara behöver visa detta. Det ska vara en äkta satellitbild, men har inte sett "NASA-stämpel" så jag vet inte säkert om det är någon som överdrivit. Jag hoppas nästan att det är det. Lägg en Thailands- och Bangkokkarta bredvid och ni förstår varför jag skriver så.

Tillägg kl 20,20 från Arne, (Bangkok by Bike) som bor på Thonburisidan av Bangkok (från min FaceBook):
Mitt område är helt översvämmat nu och jag tror att det enbart kommer att bli värre. Jag märker stor skillnad bara sedan igår och sitter i vatten upp till fotknölarna på mitt kontor f n. Högvatten från havet ytterligare 2-3 dagar kommer bara försämra läget. Dessutom tror jag att det kommer bli en utdragen process. Sorry, om jag är pessimistisk. Åk inte hit!"


4 kommentarer:

  1. Det blir otäckare nu, för VARJE sekund som går!!
    Nu finns numret till mitt nyöppnade Swedbankkonto på min fb-sida.. Hoppas att det är många, många fler än jag, som direkt och oavkortat vill hjälpa Häng-På-kvinnorna och deras barn.
    Hälsningar, Doris Christenson

    SvaraRadera
  2. Så allvarligt och skrämmande att det t.o.m. visas i svenska TV-nyheter ikväll!

    SvaraRadera
  3. Jisses, vilken katastrof! Om vi människor kunde sluta med att härja med naturen etc. och skövla regnskogar etc. utan eftertanke vad som kan ske och som påverkar vår jord negativt. Allt för att vi människor ska kunna breda ut oss ytterligare eller göra oss rika på de naturtillgångar som finns. Detta är bara början på när naturen slår tillbaka. När ska vi lära oss att hantera vår jord varsamt?

    SvaraRadera