fredag, oktober 07, 2011

Lyssna på solen

Snubblade över denna sympatiska reklamfilm från Thailands turistorganisation TAT. När du tittat och känner att: "Oooh, vi måste åka. Jag saknar känslan av Thailand!" kan du passa på att vara med i TATs tävling där du kan vinna 2 nätters hotellvistelse.

Det är kallt därute. Jag har en vecka kvar här innan jag reser till landet där man kan höra solen. Oktober är en bra tid att byta land så det känns helt okej. Min hals känns dock inte okej, håller nog på att bli förkyld. Men eftersom jag inte varit vanligt svenskt förkyld på ett antal år så vet jag faktiskt inte... jag märker nog i helgen. Ont i halsen eller ej, idag ska jag titta på konst! Magdalena Brunzell och Anette Gustafsson ställer ut på
Galleri Svea i Gamla Stan i Stockholm. Det ska bli kul, gillar deras måleri!



Läs även andra bloggares åsikter om , ,

5 kommentarer:

  1. Nog fick jag Thailandskänsla....! Lyckad reklamfilm! Jag ska genast visa den för de som funderar men inte har bestämt sig.....

    SvaraRadera
  2. Det var en gullig film-snutt om Thailandet,
    man missar lite av allt det vackra när man är mitt i.
    Du blir nog tyvärr förkyld på riktigt när du väl är här, det blev frugan, som också hade känningar innan vi åkte, du vet det börjar med air cond. på planet, sedan bara fortsätter det.
    Men som du vet här finns "dunder honung" så du blir bra på ett par dagar.
    Pelle-Doc

    SvaraRadera
  3. Marie-Anne, om man funderar och inte har bestämt sig... är det inte bara att tta ut genom fönstret? Eller har ni inte lika uruselt, skitkallt väder hos er på västkusten?
    Halloj Pelle, ser att namninfon gick fram :) Jag brukar - peppar, peppar ta i trä - ALDRIG bli förkyld numer. Hoppas den trenden håller i sig. Och om jag skulle flyga denna helg vore det jag som smittade andra...

    SvaraRadera
  4. Filmen visar det mesta av det bästa. Den är förföriskt bra gjord. Men även om man reser runt i landet har man svårt att hitta uppleva allt det vackra ens på ett år. Kanske det är tanken; att locka tillbaka turister år efter år . . .
    Förkylningar i Thailand dämpas och hävs effektivt med "dyra" Clarinase eller de billigare tablellerna Tiffy. Värt att pröva.

    SvaraRadera
  5. Göte, I wish I was there... inte minst för förkylningsmedicinen då min förkylninge xploderast i huv’et inatt. Jag är en ynklig bloggerska idag, host, host!

    SvaraRadera