söndag, oktober 02, 2011

Bäst att dra innan vintern kommer!

Om två veckor landar jag i Thailand. Då jag trivts så bra här hemma i Sverige har jag inte längtat ner nästan alls. Så kom jag att tänka på vintern, kylan och mörkret och helt plötsligt blev det mer än lockande att åka ner igen, haha!
Ging rapporterar att det är full rulle på Malee Garden innan gästerna kommer. Han har bytt ut vår varmvattentank i lägenheterna som orsakat problem med kvaliteten. Nu har vi ny teknik som hettar upp vattnet snabbt och effektivt på väg genom rören istället för att stå still i en stor tank. Därmed försvann problemet, det är jättebra och väldigt hett säger Ging. Imorgon kommer en smed för att göra ny dörr till baksidan av villan. Den vi haft var opraktisk. Jag och många andra har låst sig både ute och inne ett antal gånger. Den nya dörren är både snygg och praktisk!

Hör från Phuket att många med mig undrar när turisterna tänker komma år. Vi har ovanligt mycket ledigt kommande säsong på Malee Garden, det har tydligen andra också. Undrar om folk håller i plånboken pga den skakiga ekonomin, eller om ett mellanår för Thailandsresor? Eller om det är så att folk väntar ovanligt länge innan dom bokar? Kanske är det så, för jag har fått flera mejl d
är folk skriver "vi tittar förbi och kollar om ni har nåt ledigt". Men det kan man inte hos oss... Vill man bo på Malee Garden måste man förboka, vi har inte kapacitet att ta så kallade "walk-in-bokningar" då vi är ett hotell i miniformat och inte har personal för att stå på stand-by. Om ni hellre vill ha det som bilden nedanför istället för bilden däruppe är ni mer än välkomna att boka! Det är garanterat snöfritt hos oss nere på södra Phuket!

Vinterbilden är lånad från bloggen Helgesen Öjebyn

10 kommentarer:

  1. Vill absolut hellre vara i solen än insnöad i sverige, men det går inte praktiskt i år :C

    SvaraRadera
  2. Synd om dig Anonym, det kanske går ett annat år?

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni får fler bokningar. Jag gör vad jag kan för att släpa dit mina vänner :-) I vinter blir det 3:e familjen. Har fler på lut...

    SvaraRadera
  4. Kanske hinner jag en liten sväng till Thailand. Kanske en liten sväng till Phuket, vem vet?

    Håller verkligen med om att den svenska vintern inte är någon höjdare. Men mina barn håller inte med mig (även om de också gillar Thailand).

    Erik

    SvaraRadera
  5. Blir inte Phuket denna vinter. Vi skall testa Vietnam. Åker 27 dec.

    SvaraRadera
  6. Men Gud så klokt att lämna Sverige just nu! Vi har ju inga andra val än vår lilla bil på hjul. Försökte rulla iväg i helgen, men bara att åka till Smögen tog sex timmar! Det är ett stort land det här!!! Förhoppningsvis kan vi resa nånstans längre bort i vinter, men det är fortfarande lite oklart.

    SvaraRadera
  7. Så var det för också, vi hann knappt längta innan det var dags att ge sig av till Thailandet.
    Men det berodde till stor del på den varma, soliga sommaren.
    Vi var i Norrland och Finland med husvagn, vi åkte från regnet.
    Men här regnar det mest hela tiden, vi är nere i 26 grader nu vid 11-tiden.
    Pelle Blöt

    SvaraRadera
  8. Bokningar kommer nog att börja droppa in nu! Hösten har redan parkerat sig över Sverige, och nu väntar vi (INTE!) på den första snön.......Jag tycker bäst om den andra bilden........

    SvaraRadera
  9. Vi skulle helst vilja men har inte råd denna vinter, men vi kommer så snart det går. Inget slår Malee Garden. Kram Brita

    SvaraRadera
  10. Snart är du tillbaka och vädret i Asien blir nog stabilare dag för dag, så idag blir det lite pool häng för egen del. Hm. Tyvärr blir det alltför sällan!

    Vintern,, hm.. Jag älskar ju snö och vintern,,Så det blir nog en sväng hem till vintern också..

    Jag misstänker nedräknngen har börjat för din del.

    SvaraRadera