tisdag, oktober 18, 2011

5 år med Ging & Malee

18 oktober 2006 skrev jag mitt första blogginlägg. Trodde väl aldrig att jag fortfarande skulle skriva fem år senare. På första bilden i första inlägget planterar Ging om. Igår dividerade vi om vart vi ska flytta samma växter!

I min första svars-kommentar skriver jag: "kul du gillar bloggen - det är jättekul att skriva oxå". Whohaha, hur vet jag om det är kul eller inte efter ETT inlägg!

Vi firade oss själva redan i maj 2008, då vi kom upp i 100 000 besökare. Nu har vi haft 250 000 besök. Det är nästan skrämmande när jag tänker efter. Så bäst inte tänka efter!

Kollar på statistiken, har skrivit 996 inlägg inklusive detta. Det mest besökta har dubbelt så många träff som tvåan. Vad det handlar om? Väder förstås - svenskar älskar väder! Tidsmässigt är det flest besökare under oroligheterna i Bangkok i fjol.

Förvånas du över min bloggiver de senaste dagarna? Det beror på ett svårt anfall av jetlag. Mitt dygn är i så total oordning att det liknar kaos. Hoppas tiden rättar till sig snart, konstigt vakna mitt i natten tvärpigg men inte kunna hålla ögonen uppe vid lunchtid. Psst,
Kollar man mina inlägg från 2006 ser det lite konstigt ut med datum och kommentarer. Detta för att jag rätt snabbt fick smak för bloggandet och bytte ställe. Alla inlägg är medflyttade från gamla bloggen.

5 kommentarer:

  1. Jag har också nyss kommit till Thailand. Du verkar vara väldigt energisk nästan så jag önskar att jag också fått jetleg! Kul att det blivit fart på bloggen igen saknade er i somras

    SvaraRadera
  2. Hej vem du nu är. Visst är det skönt i Thailand (åtminstone på Phuket, vet inte var du är). Rligt blogga också, även om det skulle va kul att SOVA också :D

    SvaraRadera
  3. Oj, vad tiden går! Jag kom ihåg att jag googlade om husbyggar projekt och kom till din sida för många år sedan. Då var jag själv i fas med att anlita arkitekten till huset i grannlandet. Men att det var så läänge sedan tordde jag nog inte förrän jag börjar räkna åren, som gått!

    Grattis!

    SvaraRadera
  4. Bäst att kommentera den sista då så man är i fis, flåt jag menar fas.
    Visst är man ivrig i början på allt man gör, men det brukar gå över om man lägger sig på soffan.
    Jag har inte bara jetlag när jag är framme, jag drabbas också av resfeber ett par nätter före.
    Det är så illa att jag får resfeber bara jag skall med bussen.
    Pelle.schlapen

    SvaraRadera
  5. Katarina, visst går tiden fort, alldeles för fort ibland!

    Pelle, jag tror schlappen kom inatt, jag sov som en normal människa - yippie! Jag förstår resfeber för att ta bussen, jag blir också lätt exalterad så fort jag ska åka någonstans, även kort.

    SvaraRadera