onsdag, oktober 19, 2011

Kvällspromenad i byn

Följ med på en liten promenad i vår by Ban Sayoarn, vi svänger vänster utanför Malee Garden och förbi Bee och A & A massage. Då kommer vi till årets stora nyhet i byn; Mini-Super Cheap. Där lastar och packar dom upp febrilt, det ska öppna imorgon torsdag. Därmed har vi tre ställen inom 50 meter som har dygnet-runt-öppet: Super Cheap, 7/11 och Lotus + två till som har öppet dygnet runt 100 meter åt andra hållet!


Strax efter Super Cheap har det öppnat en skönhetssalong medans jag varit i Sverige, en ovanligt vanlig affärsidé! Det fanns en slogan därhemma som löd: "Utan bilen stannar Sverige". Här passar: "Utan fåfänga stannar Thailand" Skönhetssalonger finns i varje hörn.


Man blir ju sugen att promenera så långt - ähum... har faktiskt gått nästan 30 meter så dags för matstopp. Tänk vilken tur att Stenbordet ligger här. Tar några (dåliga) bilder på lilltjejen som spexar tills Tom Kha Kai-soppan står på bordet. Sen kollar vi in folksamlingen vid kycklingstället mitt emot Lotus, där är det rush vid 20-tiden. Precis då börjar blixtar lysa upp himlen så jag vänder tillbaka - stolt som en tupp! Har äntligen fångat vågräta blixtar med kameran.

Efter att hejat på tjejerna på den närmaste skönhetssalongen ser jag till min förvåning att det kommit en ny butik, eller vad det nu är, bredvid gula banken. "Electric Cirkus" vad är det tror ni? Vädrets makter stoppade nu vår promenad, efter blixtrandet kom stilla regn. Fast det regnade inte speciellt länge, bara så där lagom så det luktade gott. Precis som det gjort dom senaste kvällarna. Vi har solsken dagtid och en kort skur kvällstid. Perfekt! (Detta skrevs igår, idag har det inte regnat alls)


8 kommentarer:

  1. Kuil att se lite bilder. Er by lyser som en hel stad iallafall i jmf. med norrland.

    Ha de så gott där hemma nu!

    SvaraRadera
  2. Trevligt reportage från din kvällspromenad!

    "Electric cirkus" har jag missat, jag undrar vad det kan vara? Låter inte som något för mig i vilket fall, men man vet ju aldrig förstås...

    Har du sett att vi har fått ännu en vinbutik i byn? Den har det något märkliga namnet Wine Addict! Man kan ju undra om ägaren är införstådd vad ordet addict betyder egentligen? Nog för att han eller hon säkerligen även välkomnar vinmissbrukare eller sådana som är slavar under vinet så låter det ju inte så trevligt och lockande precis... Den andra butiken, Wine Shop tror jag att den heter, i närheten av f.d. Don´s, är en riktig liten pärla. Bra viner till lägre priser än konkurrenterna.

    SvaraRadera
  3. Det var en trevlig promenad " vi " gjorde. Skoj att få följa med på den.

    SvaraRadera
  4. Katarina, lysen är det gott om!

    Christer, jag vet ine alls avd cirkusen handlar om. Ska kolla nån dag. Vinbutiken ligger åt andra hållet, dit har jag inte hunnit. Knäppt namn! :D

    Kristina, trevligt att du följde med!

    SvaraRadera
  5. Jag fattar inte tidsangivelser på kommentarer. Blir det automatiskt thaitid på alla (oavsett var kommentatorerna finns i världen) eftersom bloggen är i den thailändsk tidzon? Nån som vet?

    SvaraRadera
  6. Det är en trevlig liten by ni bor i, neon som värsta New York.
    Hade "Evert" sjungit om eran by hade han allt fått ändrat i texten, En by med "GATA".
    "Lena PH" sjunger bättre "I NEON"
    Pelle-Soi

    SvaraRadera
  7. För att vara en så liten bygata har vi rejält med lysen! Beror kanske lite på attfotografen gillar skyltar och vinklar kameran så många kommer med :D

    SvaraRadera
  8. Det där fick mig att längta! 4 månader - idag - kvar! Kram!

    SvaraRadera