onsdag, september 01, 2010

Flipp eller flopp flipflop?

Igår när vi påtvingades en ledig dag på grund av strömavbrott passade vi på att åka till Patong & Jungceylon. Sandaler av märket Kito står högt i kurs hos mig, dom är absolut skönast för mina fötter. Förutom standardmodellen införskaffades denna variant. Dom är inte bara psykedeliskt mönstrade, det är bubblor i sulorna. Har inte bestämt mig om jag tycker dom är sköna eller om det bara känns konstigt.

Det satt en äldre gentleman och spelade piano på Jungceylon, vi satte oss ner för att lyssna. Vilken timing! Så fort vi satt oss öppnade sig himlens portar och alla ville in därunder jätteparasollet. När vi återvände söderöver försvann regnet, det verkar varit ett mycket lokalt skyfall. Nu ska jag provgå de nya bubbel-sandalerna till min thaibror - hej hej! Tillägg lite senare: Sköna är dom, man går som på moln! Undrar om inte bilden är upp och ner? Men å andra sidan blir det ju ingen större skillnad så jag bryr mig inte om att vända på den.


6 kommentarer:

  1. Olika falla ödets lotter, du går på moln i nya flip-flop medan jag har inhandlat nya vinterkängor som obönhörligt håller min droppfot på plats. Dom påminner om mina älskade gamla konsertkängor. Det är bara en sak, följer du med till Åbo och dansar in dessa till sommaren?

    SvaraRadera
  2. Men det skulle vara kul... klarar vi det numer tro? Jag vill inte ha fler prenumerationer iaf, hahaha! Kram

    SvaraRadera
  3. Hustrun gillar Kito hon köpte två par(hustrun köper alltid i reserv)för flera år sedan, de är mycket hållbara.
    Nu har jag fått låna ett par på nåder, för jag får skavsår på tårna av foppa-tofflorna, nu får jag väl skavsår mellan tårna. Tacka vet jag barfota somrarna.
    Skinnet liksom mjuknar här i värmen, det blir mjukt som pi..skinn.
    Men jag säger Kiitos (tack) för Kito till hustrun.
    Pelle-Skinnflådd

    SvaraRadera
  4. Skinnflådda Pelle, Kitos är väl värda ett Kiitos! Prova Kitos-sandalerna som man spänner på fötterna. om inte frugan har ett par såna får du ta och öppna plånboken...

    SvaraRadera
  5. De ser sköna ut, ska kolla på typ dessa när vi åker ner till Thailand den 22 september, hoppas de finns i rött.....

    SvaraRadera
  6. Dom fanns i rött Annika! Om det finns när du kommer är en annan fråga...

    SvaraRadera