fredag, augusti 06, 2010

Phukets bästa företag?

Hos CPAC i Chalong jobbar man för högtryck. Truckar strömmar förbi och fyller på cement dagen lång. Det byggs mycket. Överallt poppar det upp trevåningshus, så kallade shophouses. Dessa har affärslokal på bottenvåningen och bostad på de andra två våningarna. Bara i vår by kommer det finnas ett antal nya shophouses till vintern, bland annat mitt emot 7/11 där förut restaurangen Mimmis låg. Tack och lov bygger dom inte överallt, vi har bykänslan kvar, ett plåtskjul här, en minirestaurang där - och grönska emellan. Ska bli intressant att se vilka företag som flyttar in i de nya husen. Jag hoppas det blir något annat än bara massage...

Det händer även saker i det mindre formatet, mitt emot Malee Garden har en restaurang öpppnat i ett litet skjul. Förutom maten som är sanslöst billig har dom gammeldags "godkaffe" som serveras med kondenserad mjölk, yummie!



Läs även andra bloggares åsikter om
, , ,

4 kommentarer:

  1. Det byggs också i vår lilla by. Tyvärr bygger de bort charmen som vi som flyttade dit i första vevan gillade. Men det är väl utveckling. Man köper ett hus i en idyll för att man gillar det lantliga och så bygger de bort just det.... Så länge det inte blir höghus så...

    SvaraRadera
  2. Lotta, Tråkigt om dom bygger bort charmen! Hoppas dom tar det liiite lugnt med utvecklingne här. Tror inte heller vi kommer bli lika sönderbyggda som Kata/Karon pga läget.

    SvaraRadera
  3. Nej - massage finns det tillräckligt av! Hoppas också att de inte bygger mycket mer........ Ska testa kaffet när jag kommer! Och hur gick det med vinbutiken?

    SvaraRadera
  4. Hoppas kaffestugan finns kvar, dessa småhak har en viss tendens att komma och försvinna med en rasande fart. Men dessa har folk, så jag hoppas dom blir kvar. Trevligt med ett totalthai-ställe. Det är sånt där med några grytor, det som finns i dom serveras, inget annat.

    Vinbutiken är fortfarande alldeles tom, men dom har iaf inredning nu. Dom öppnar kanske inte förrän högsäsongen? Jag vet inte, men kollar varje gång jag åker förbi ;-)

    SvaraRadera