lördag, augusti 07, 2010

Kokosnöten avslöjar dig!

Gillar du kökosnötter och gärna dricker en färsk, kall mjölkfylld nöt? Äter du upp kokosköttet i den avskurna toppen? Hur du äter nöten skvallrar om din personlighet. Den som slukar toppen är enligt thailändsk tro väldigt pratsam, nästan lite väl pratsam. Hur gör du? Äter du upp toppköttet och pratar glatt eller lämnar du topplocket orört och tiger som muren? Själv gillar jag inte kokosnötter över huvud taget, men det hejdar inte min svada. Ging gillar koksnötter - ibland är han väldigt pratsam, ibland mycket tystlåten. Jag får kolla hur han gör med kokosnötterna, pratsamheten kanske beror på kokosnötsintag ;-)


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

7 kommentarer:

  1. intressant det hade jag aldrig hört förr. Dela gärna med dig av fler historier om hur dom tänker

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym, jag brukar ofta återberätta olikhets-historier. Du får följa med - det kommer säkert nya historier så småningom.

    SvaraRadera
  3. Jag är som du jag gillar inte kokos
    Jag är också lite som Ging, ibland bubblar jag över och ibland är jag knäpptyst
    I kväll är det "kräftskiva" på campen, då skall jag pröva den svenska versionen, kräftor och sup till

    SvaraRadera
  4. Jag karvar gärna ur lite kokos och äter då det gott i lagom mängd. Pratar gärna men kan även vara tyst när det behövs. Det är kul med skrönor och ibland stämmer de säkert men oftast inte.

    SvaraRadera
  5. Gillar kokosmjölk i mat, annars är jag väl inte så förtjust.... Det där med prata mycket - jag vet inte jag. åt Ging mycket kokosnötter i maj?

    SvaraRadera
  6. Jag dricker ur sedan äter jag ingen kokosnöt, men det förstår man ju eftersom jag inte har sådan svada...=)

    SvaraRadera
  7. Pelle, kräftor med sup funkar nog minst lika bra som kokosnör-topp ;-) Hoppas ni hade kul på campen!

    Annika, mycket sanning ligger det nog inte i det... men det är lite kul med skrock och skrönor.

    Marie-Anne; du är nog lagom-ätare tror jag... Ging levde nog på kokosnöts-toppkött i maj, hahaha!

    Åsa, det är därför du är så tystlåten... hmmmm :D Precis om jag, hmmm igen :D!

    SvaraRadera