söndag, april 11, 2010

Röd sorg

På den nyss öppnade TV-kanalen Peoples Channel, direktsänds munkvälsignelsen av de döda demonstranterna. Om jag fattat rätt sker detta på Pan Fah-bron. Ni ser va mycket folk, och det fyller på i centrum också - fler och fler röda anländer. Ni får ursäkta den ursusla kvaliteten, men TV-bilden är rätt dålig och fotografen inte mycket bättre. Första bilden är på kistorna på scenen och den andra på den röda massan i bön. Jag hoppas detta är sista inlägget för idag, hoppas... En sak jag funderar över: Hur i hela friden kunde de röda ha så många vapen som de tagit från militären att visa upp? Lämnade alla soldater sina gevär och sköldar när dom retirerade?



9 kommentarer:

  1. När de stormade parlamentet så kom de ju över en polisbil, eller kanske mer lastbil som tydligen var full med vapen.
    I alla fall är det min uppfattning, men det kanske har pågått annat också.

    SvaraRadera
  2. När jag kollar på bilderna så är det ju inte helt omöjligt.
    Har man någongång sett polis och demonstranter i en sån konstig blandning och i ett så allvarligt läge någon gång.

    Bild ett är totalkollision och bild två, så känns det som man tackar för en god match...hur skumt som helst.

    Det är något som verkligen inte stämmer i allt det här... vilket man i och för sig varit inne på länge...

    Det finns en bild på en soldat som hamnat mitt i rödgröten, inget vapen på bilden och verkar inte helt oroad av situationen, antar att han hade vapen när han började jobba den dagen...

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att ni snart får se slutet på detta kaos, kram.

    SvaraRadera
  4. Ursch, ser inte alls roligt ut =/!

    Tror du det kommer ha lagt sig till jag åker dit 1 juni? Ska vidare till Koh Samui, men ska tillbaka 18 juni....

    Vad tror du?

    Vänliga hälsningar / Mette

    SvaraRadera
  5. Tack Britt-Marie för all uppdatering! Känns overkligt och läskigt...Fortsätter följa din blogg,fina reflektioner och tankar mitt i allt elände.
    Lojsa Kantavanich ( Cafe Tai-na)

    SvaraRadera
  6. Åsa, det verkar inte så hoppfullt för snabbt slut.

    Mette, det måste det vara! Långt dit och Bangkok behöver turismen. Annars får ni hålla er på Samui för där liksom här på Phuket märks ingenting.

    Lojsa! Va roligt att få ett livstecken från dig. Var finns ni numer?
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Johan, missade din kommentar, jag håller med dig om alltihop!

    SvaraRadera
  8. Rosarin, ifall du ser detta, här är en av bilderna på röda i beslagtagen kravallutrustning: http://tweetphoto.com/18037298

    SvaraRadera