söndag, april 25, 2010

Privilegierade semesterfirare

Ging & jag vann en veckas vistelse på fint resort. Det enda som krävdes av oss var att vi skulle gå på ett försäljningsmöte. Oh nej - passa er skrek folk i kör. Det är säkert nåt fuffens och båg. Säljarna är hemska, dom kommer förstöra er semester! För många år sedan fanns en massa oseriösa företag som lurade in folk i kostsamma Time-Share-kontrakt med en blandning av tjat, hot och champagne. Sådana bolag finns till viss del fortfarande, men det här är inte ett sådant. Dom varken tjatade eller gav oss champagne. Dom hade till och med en regel som förbjöd alkohol så vi fick mangoshake.

Naturligtvis vill bolaget som betalar din semester sälja in en produkt, men de var var varken påstridiga eller otrevliga. Faktum var att när vi äntligen hade vårt möte hade jag kunnat suttit och pratat med försäljaren mycket längre, han var jättetrevlig.
Då Ging är thai sa’ säljaren självmant att det var bortkastad tid att berätta för oss då vi redan kan äga vårt boende i Thailand.

Nu vet jag inte hur det är överallt, men där vi var fanns inte säljare på hotellet - därmed var vi helt i fred förutom de två timmar vi satt med vår säljare. Det var ju gratissemestern värd. Jag blev till och med lite orolig att dom glömt bort oss, han ringde inte förrän tredje dagen! Jag vill tillägga att jag inte vet om alla säljare är lika trevliga och att det går likadant till på andra ställen i världen. På bilden ses en nyvälsignad semestrande tuffing vid Big Buddha.


14 kommentarer:

  1. Så härligt det låter. Jag ska skicka iväg vårt önskemål under dagen.

    Dina blogglänkar längst ner får inte jag att fungera men det är kanske jag så bär mig dumt åt?

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem! Skönt att ni hade en trevlig semester, det var ni värda. Kram.

    SvaraRadera
  3. Men det var ju strålande att de betedde sig professionellt mot er. Hoppas du förstår att du varnad baserad på erfarenhet och inte gissningar.

    Ps. Gissar att det inte finns en chans att detta företag känner till din närvaro på internet och därav avstod att pressa er för hårt. Eller?

    SvaraRadera
  4. Hej anonym, förmodar att du pratar om länkar i mejl eller? Annars förstår jga inte, men jag förstår å andra sidan inte varför inte dom skulle funka heller.

    Åsa, tack, jaaaa - visst var vi ;-)

    Nille, visst vet jag det. Var själv med på 80-talet ;-)

    Och nej, de kände absolut inte till mig. Det kan jag garantera. Bolaget som nu vänder sig till svenskar är nytt, så nytt att dom där nere inte för sitt liv kunde fatta hur vi kunde fått vistelsen. (vi är dom första som kom därifrån, vi var ju redan på plats och kunde utnyttja vinsten snabbt)

    Jag fick hjälpa dom på plats att leta fram Privilegie Weeks på nätet för dom ville kontakta dom för att få lite mer koll på vad det var - och varför ;-) Dessutom hade dom fyllt i uppgifterna fel så det såg ut som vi var både återkommande kunder och helt nya, hehe.

    SvaraRadera
  5. Kanske enklare om man redan befinner sig i ett passande land... Vi har blivit erbjudna samma sak, men när man ska betala resan blir det ju inte sådär jättebilligt...

    SvaraRadera
  6. Äsch Malee det är bara jag som är korkad, trodde blogglänkarna längst ner skulle visa en massa andra bloggare men "http://bloggar.se/om/semester+Thailand" pekar ju bara tillbaka på din blogg. Det är förresten Valltomta som är anonym...

    Ligger Elements väldigt off?

    SvaraRadera
  7. Låer jättebra, då kanske vi ska välja samma hotell som er då!

    SvaraRadera
  8. Vad roligt att det gick bra!
    Det är inte ofta det är rätt att man har fel!
    Ursäkta att jag fortfarande är skeptisk till dylika arrangemang.
    Men det är kul att ha dig tillbaka i etern.

    SvaraRadera
  9. Åhhhhh vad jag längtar hem till ön nu när jag ser bilden på Big Buddha (med Ging också så klart)!!!!
    Bort från allt kaos i stan till lugna ön där tiden står stilla...

    Åh vad glad jag är att ni har haft det bra!

    Kram till båda! :)

    SvaraRadera
  10. Vad härligt att ni haft det bra. Och välkommen tillbaka! =D

    SvaraRadera
  11. Freedom; Ni som har husbil kan väl åka till Spanien kanske?

    Valltomta; Elements ligger tyst och ensligt. Inget för barnfamiljer.

    Anna, det beror på. Är ni två vuxna som ska vila är det perfekt. Men det finns ingenting inom gångavstånd, taxi till Lamai 300 baht. Jag ska blogga om hotellet när jag hinner (förhoppningsvis idag eller imorgon)

    Pelle, klart man ska vara misstänksam! Men nu vet du så du och frugan kan ju också försöka vinna lite lyxerier.

    Rosarin, Samui är dyrt tycker jag. Mycket dyrare än Phuket. Men det finns iaf inga demonstranter! Och jag tycker inte tiden står stilla, oj vad det förändrats på de senaste åren!

    Ammi, tackar!

    SvaraRadera
  12. Asch glömde: Valltomta, länkarna man lägger in är menade att peka vidare ifall någon annan bloggat om det man bloggat. Men jag har också märkt att dom mest pekar tillbaka till mig ;-)

    SvaraRadera
  13. Låter som ni har haft en härlig vecka....fast jag är glad att du är tillbaka....har saknat ditt bloggande.
    kram

    SvaraRadera
  14. Annika, yes - lagom blandning av sova, bada och rock‘roll ;-) Kram!

    SvaraRadera