tisdag, mars 16, 2010

Usch!

Detta är en grind till Parlamentet efter de röda demonstranternas blodspillan. Fotograf: satien_nna en twittrare (som lägger ut korta meddelanden och bilder) från The Nation som var på plats. Efter aktionen verkar många åskådare må illa... DocK ej demonstranterna som marscherar vidare mot Demokraternas högkvarter där dom ska hälla mer blod.

Tillägg 18.50: Nu har jag sett direktsändning från Demokraternas högkvarter där dom hällt dunk efter dunk med blod vid ingången. En Bramansk (tror jag) präst utförde någon rit, på knä med händerna i blodet. En talesman pratade om att detta var första gången i världshistorien en dylik aktion ägt rum. Jag tror jag förstår vad dom är ute efter. Dom vill att omvälden ska uppmärksamma deras desperata kamp för sin sak, och uppmärksammad lär den bli. Men - kommer det uppmärksammas på det sätt dom vill? Jag är skakad och mår helt ärligt illa, det var äckligt!




9 kommentarer:

  1. Malee, det känns otrevligt!

    Jag försöker finna Thai nyheter på webben, har du någon bra adresser?

    Bra att du delar med dig av nyhetsflödet,,,

    SvaraRadera
  2. The Nation, Bangkok Post & ThaiVisa om du vill ha på engelska. Om du scrollar nedåt i min blogg finns länkar till dom alla, annars googla.

    SvaraRadera
  3. Jag såg också en inzoomning av lite levrat blod just när jag tog en tugga på en hård smörgås med rökt lax....gulp!!

    SvaraRadera
  4. Ja det var äckligt! Man tycker dom kunnat hitta på nåt bättre.

    Lite besviken då jag nästan blivit lite glad av dom rödtröjor jag råkat stöta på lite överallt här i byn. Alla har haft glatt humör och vinkat och tjoat. "Festivalstämning" har jag tänkt. Vad naiv man blir utan nyheter och bloggar ;)

    Bra rapporterat, även skönt att se att du inte tappat tron på mänskligheten heller! :)

    SvaraRadera
  5. Blä vad äckligt! Synd att ingen var blåblodig... ;-)

    SvaraRadera
  6. Susanna, man kan kanske spela in och använda som bantning... jäcka! (måste läsas högt för att förstås)

    Långrygg, vad gör du?!? Såååå länge sen - alldels för länge sen! Ut o festival och rapportera på ovanligt sätt!

    Lotta, hahaha - det hade jag inte ens tänkt på.

    SvaraRadera
  7. Tack för att du finns! På många sätt. Det känns tryggt att läsa dina inlägg. Jag gillar bättre när det handlar om din pool än när det handlar om blood.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Pöl som pöl Brita ;-) Det är snart dags för poolen igen... tror inte det är mycket liv kvar i denna deomnstration (men jag har väldigt ofta fel) Kram

    SvaraRadera