lördag, februari 13, 2010

Paradisö utanför Phuket


Fick fråga på mejlen om öluff runt Phuket och blev inspirerad att själv sticka iväg. Koh Naka Yai (stavas även Nakha) är den "nya" ön för vila här. Visst ser det här stället ljuvligt avstressat ut. Fast texten är så värdelös att man knappt fattar vad dom menar. Det är tält med halmtak - originellt och naturvänligt. Det borde passa min tält-intresserade make. Vi kanske kan ta några dagar på tu man hand under lågsäsongen - för vi stannar även i år! Har du bott på Tenta Nakara kan du väl kommentera, snälla .





Vill du lyxa till det på den charmiga ön finns The Naka Island, a Luxury Collection Resort & Spa. Det är en otrolig anläggning, men smakar det så kostar det....

7 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut! Verkligen som ett paradis!

    SvaraRadera
  2. Mysigt! Det finns massor med mysiga ställen runt omkring oss, men man blir ju faktiskt lite mätt på dem när man bor så här..

    Eller?

    SvaraRadera
  3. Jag har inte bott på Tenta Nakrara, men på Tripadvisor skriver man så här:

    http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g1182823-d1315653-Reviews-Tenta_Nakara-Ko_Nakha_Yai.html

    SvaraRadera
  4. Såg mysigt ut, här i snöiga norden är vi inte på något sätt mätta på detta. Fast idag skall vi definitivt inte klaga, för idag har jag gjort precis som ni brukar göra, suttit i solen på en stol och druckit en öl. Så nu har även vi flyttat ut i solen =). Kram!
    Kom förresten på idag att om ni inte kommer hem kanske jag skulle ha varit hos er i maj =)

    SvaraRadera
  5. Ser undertbart mysigt ut. Nu är vi hemma igen efter en resa till vårt paradis. Välkommen in att kika!

    SvaraRadera
  6. Det ser fint ut, men inget för mig.
    jag är lite anti mot att luffa.
    Bo i tält i denna värme, tror inte det.
    Similan öarna har också tält, men de har bungalow också, med aircond.
    Gärna enkelt men bekvämt.
    Vi var på en tur med en paradis ö i turen, (finns det några kvar överhuvudtaget?) det var skräp på stranden, b.la. en tom oljeflaska från någon båt.
    "Hemma bäst borta är man gäst"
    Vad långt det blev! det hade räckt med "Nej Tack"

    SvaraRadera
  7. Freedomtravel, ja jag tycker också det.

    Katarina, jag blir ressugen lite då och då. Jag gillar att se nya ställen.

    Christer, det verkar lika trevligt som jag tror.

    Åsa, vill du gå på kalas blir det till att pallra sig hit ;-)

    Swetahi, ni är bara hem och bokar nya resor såg jag.

    Pelle Oluff; Tänkte inte på att det kanske är varmt... du kanske har rätt - nu måste jag tänka till igen. "Hemma bäst", ja - men för att uppskatta det måste man ju ibland vara "borta gäst" ;-)

    SvaraRadera