onsdag, februari 03, 2010

Hello Bangkok!

Vi har inte varit till Bangkok - trots rubriken. Bangkok kom till oss. Bloggarkamraterna Susanna &  Annika avlade ett kort besök hos oss under sin turbosemester i södra Thailand. Dom hann mycket och vi hann umgås kort, men intensivt! Det är kul med turister, de ser med nya ögon, Susanna & Annika hittade en alldeles ny restaurang i vår by. Mala’s potatissallad är supergod!


Min vana trogen släpade jag naturligtvis med kvinnorna på rockklubb. Men just den kvällen hade någon (läs: Robert) varit och skruvat på mixerbordet, det borde han inte gjort! Det var ett plågsamt ljudläge. Det var inte bara högt, diskanten var extremt hög och skar i öronen. Så det blev ett ovanligt kort rockklubbs-besök, vilket inte betyder att det blev en kort natt. Jag var glad att det inte var jag som skulle upp och flyga till Bangkok dagen efter - eller rättare sagt samma dag, vi kom hem dagen efter vi gick ut...
Nåt helt annat; oj va’ trevligt det är med vatten i pool. Men oj va’ förödande det är för bloggeri och lust att sitta inne vid datorn! Nu ska jag bada igen - på södra Phuket skiner solen envist vidare från klarblå himmel.

7 kommentarer:

  1. Kul att få se dina blogg väninnor på bild!

    Njut av poolen, bloggen kan vila tills du fått simhud mellan tårna!

    Ha de gott!

    SvaraRadera
  2. Ooooh, vilka tjusiga tjejer...detta måste vara tidigt på kvällen för jag är fortfarande trött efter den trevliga kvällen. Och i huvudet snurrar "trasiga skor"

    SvaraRadera
  3. Härligt med en utekväll i glada vänners lag. Pool är ett underskattat badställe, inget grus, inget tidvatten, osalt...vem behöver ett hav =)Simma lugnt, kram!

    SvaraRadera
  4. Men du - fortsätt poolbada - det låter underbart! Datorn kan vänta........
    Malas låter spännande, det ser jag fram emot att pröva. Lite intressant att äta smörrebröd och potatissallad i Thailand. Lite som potaisgratäng på Little Mermaid i Karon.. (den är god!)

    SvaraRadera
  5. Festprisse!! Måste vara både första och sista gången man blir kallad för det.
    Börjar gäspa vid 22-tiden - I thoght those days where over. Hmmm, see you/S

    SvaraRadera
  6. ....och inte kan jag stava heller. sorry!! Lite bråttom.....

    SvaraRadera
  7. Katarina, jag OCH bloggen vilar samtidgt. Fast jag bloggar rätt mycket för att inte blogga ;-)

    Annka, visst är ni snygga! Jag har inte varit ut sedan ni var här heller...

    Åsa, tycker som du - pool är skönt, och garanterat sandfri!

    Marie-Anne, jag fattar inte varför Mala inriktat sig på dansk mat. Hon verkar inte ha dansk pojkvän heller... men god mat gör hon. Fast man måste gå dit innan man är hungrig. Snabb är hon inte ;-) Men du kommer ha gott om tid här snart.

    Susanna, Festprisse eller partydrottning är väl trevliga epitet ;-) Och du kan ju bara du vill... märkte vi, haha!
    Förresten kan jag inte heller få till det där otäcka svårstavade engelska ordet du inte heller kan stava till.

    SvaraRadera