lördag, januari 30, 2010

Naturlig upplysning

Igår kväll behövde jag ingen ficklampa - fullmånen skötte upplysningen på Phuket. Plaskade runt i poolen halva natten. Flöt mest runt och tittade på alla stjärnorna på himlen, det var ögonbedövande vackert. Hade jag haft en man hemma hade det till och med varit romantiskt! Men Ging jobbar vidare, han trummar varje natt så jag plaskar runt i ensamt majestät här hemma. Det har jag inget emot - jag gillar att lyssna på tystnaden! Det är extra skönt med tystnad just nu, vår granne har ett inbrottslarm som har blivit galet. En, två eller tre gånger varje dag skriker ett öronbedövande larm i fem minuter!

11 kommentarer:

  1. Var du tvungen att säga det sista..:).. lät grymt mysigt fram till dess..

    SvaraRadera
  2. Synd på larmet men låtar annars härligt!!
    Vi väcktes av kinesiska smällare förresten de har vi glömt att berätta - klockan var 08.00 piiip....i måndagmorse.
    Vi trodde att elden var lös!!!

    SvaraRadera
  3. Var på födelsedagskalas igår, jag var inte full, glömde kolla om månen var full.
    Romantik kan upplevas ensam också, det är jag övertygad om, nästan!
    det sitter nog i hjärnan, tror jag!
    Jag saknar gryningen, det är för mycket gatlampor här, inte är det tyst heller, bor för nära gatan, jag gillar också tystnaden, men annars är det bra.
    Har besökt vänner i Pattaya, vi stannar ett par månader till: se förra kommentaren.
    Ibland känns kommentarerna så "ordfulla" men "intetsägande"
    Har du aldrig känt, "vad skall jag säga idag då, till läsarna, med tvekan?

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det ljuvligt att flyta omkring på rygg i poolen på natten och titta på stjärnhimlen. Det är något som jag också älskar att göra. Att kunna se stjärnorna så tydligt är man ju inte bortskämd med här i Stockholm.

    SvaraRadera
  5. Pool, stjärnor, natt, det låter näst intill onödigt mysigt, skulle gärna flyta jämte dig, men det skulle inte göra det hela mer romantiskt =)Ha fortsatt mys i poolen, kram!

    SvaraRadera
  6. Vilken häftig bild! Jag kan verkligen känna med dig under ditt plaskande i poolen. Har själv suttit och kollat på stjärnhimlen i vår pool och det är så vackert att det gör ont samtidigt som jag är omgiven av varmt skönt vatten.

    SvaraRadera
  7. Det låter ljuvligt! Fullmånen lyste över Göteborg också - skillnaden var att den lyste inte över poolen utan över en snötäckt stad med 17 minusgrader!

    SvaraRadera
  8. Fin bild,, både fotografiskt men också sinnligt med tanken att ligga upp och ner i poolen och ha månskens span!

    SvaraRadera
  9. rlia: det blir FÖR mysigt om jag inte berättar om alarmet ;-)

    Susanna, hahahaha - det var nog inte meningen ni skulle få sova. Det kanske var grannarna som flyttade in som skrmde bort lite onda andar?

    Pelle, månen var nog fullare än dig då ;-) Jag är också nästan övertygad om mycket...
    Här har vi gryning! Ni får flytta ner till oss på "landet"

    Jag hittar ingen kommentar om varken Pattaya eller hemresedatum - har internetspökert ätit upp den?
    Dina kommentarer är aldrig intetsägande! Jag har sällan blogg-trötthet, men däremot tidsbrist ibland.

    Christer, snart kan du njuta av sammetsnatten och stjärnorna!

    Åsa, njaaa - du och jag kanske inte blir så romantiskt - men kul!

    Annika, om det är vackert så det gör ont har du för trång bikini, haha!

    Marie-Anne, visst är det ändå konstigt att det är samma måne. Jag tycker det ibland.

    Katarina, jag får "sinnnla" till det på egen hand tills Ging trummat klart för säsongen ;-)

    SvaraRadera
  10. Opsidaysi,var det bara bikinin som gjorde ont, där fick jag för min filosofiska ådra, ha, ha!

    SvaraRadera
  11. Annika - du är kanske mer filosofisk än mig ;-)

    SvaraRadera