torsdag, februari 04, 2010

Bombsäker... blåsning!

Thailand har köpt in en massa bombdetektorer. Man undrar varför när rapport efter rapport visar att dessa detektorer inte fungerar. Maskinerna är inte bara odugliga, dom är även dyra. Om du kolllar på listan nedanför ser du att det om omvänd mängdrabatt, köp en billigt (nåja) köp 50 stycken och du får betala dubbla priset!

Jag undrar vilken ficka som är fullproppad med mutpengar? För inte är väl någon så infernaliskt dum att de köpte in apparater för nästan 600 miljoner utan att testa att de funkar? De enda som envist påstår att GT200 är jättebra är talesmän för regeringen - de måste ju tro på apparaterna - det är regeringens som beslutade att köpa in maskinerna som thailändsk media för tillfället skriver spaltmeter efter spaltmeter om.
Sedan har vi demonstrationsläget. Det kommer finnas anledning att skriva mycket om det så småningom, det är jag tyvärr säker på. Men för tillfället nöjer jag mig med att konstatera att de röda idag börjar demonstrera utanför militäranläggningar mot en eventuell ny kupp.
General Chaovalit Yongchaiyud har av Thaksin utsetts till ledare av "the People's Army of Thailand". Jag gillar inte detta, det är för krigiska tongångar på gång. Jag återkommer om saken. Aftonbladet
har en ledarartikel om det politiska läget just nu. Tyvärr tycker jag att det mest är känslosamt svammel med faktafel.

6 kommentarer:

  1. Manicken är en bluff och helt verkningslös och den är förbjuden att säljas i bla England. Det går lika bra att använda sig av en sk slagruta för att hitta gömda bomber.
    Men det är nog många som har tjänat en slant på att militären har köpt in dessa manicker.

    SvaraRadera
  2. Bra att du håller koll på vad som händer och jag är tacksam för all info av värde då det är viktigt att veta fakta och som sagt inget svammel.

    SvaraRadera
  3. Siam, visst är det fanastiskt att dom över huvud taget köpt in den? Fast fantastiskt är väl fel ord...

    Annika, jag svamlar bra också ;-)

    SvaraRadera
  4. Det är så jävla sorligt och lågt, man kan ju inte påstå att dessa herrar i uniform är några fysikerhjärnor direkt! Vi kan nog alla vara överens om att några uniforms herrar och någon enstaka politiker har fickan fulla av dollar efter denna lågvattenaffär. Den oseriösa ägaren som är pappan till den här Hobbex artikeln (spännande agentväska för den lille 007:aren, rekommenderad ålder 8-10 år)
    Är gripen och rättegång är att vänta för bedrägeri etc. Ägaren var dessutom känd internationellt som en skojare. Men I Thailand låter dessa IQ uniformerade männen sina undersåtar jobba vidare med Hobbex artikeln …..man skäms fane mig för dessa gubbar!
    En barnkammare utan dess like….

    SvaraRadera
  5. Om det är något som skrämmer mig vad det gäller Thailands framtid så är det dessa IQ befriade uniformer som styr landet indirekt! Man hade ju hoppats på ett mirakel att en ny generation skulle kunna vända systemet. Men det är som någon sa innan, det sparkas uppåt av nya noga utvalda aspiranter som man har matat och fött upp…….så lekstugan lär väl fortsätta!

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig anonym!

    SvaraRadera