torsdag, februari 18, 2010

Blivande vas måste tömmas

Jag njuter! Av gäster på Malee Garden fick jag en flaska glögg (tack Nisse & Anitha). Den intas ikväll på poolkanten. Hade ingen aning om att glögg gick så bra ihop med bad.

I huset står rosor i ett glas. Två vackra, röda rosor som jag fick av Ging på Alla hjärtans dag. Det ser alldeles tokigt ut med såna skönheter i ett vanligt dricksglas. Glöggflaskan är stilren och vacker, den passar perfekt som ros-vas när den är tom.

Så nu måste jag ut och ta en hutt till, man måste ju offra sig lite när man har blommor som väntar på finare vas - Skål!

9 kommentarer:

  1. Skål på´re. Du har ju en fördel där du befinner dig..du behöver inte värma glöggen..!Hoppas rosorna håller sig fina tills flaskan är tom..för ge inte dom glögg..Tror inte thailandska rosor är så förtjusta i glögg:)

    SvaraRadera
  2. Firar man Alla Hjärtans Dag i Thailand? Eller är det du som har gett Ging en fin vink? Hoppas att han får lite glögg också, så rosorna får stå ståndsmässigt snart. Skål och botten upp!

    SvaraRadera
  3. Glögg och bad helt OK!

    Vad sägs om "Bondbönsvälling och Koskenkorva" den mixen hade jag och min svåger för många år sedan, när fruarna plockade lingon.

    Tyvärr glömde jag "Alla hjärtans dag" i år också. Hustruns födelsedag brukar jag glömma, vi är alltid på resande fot i juli.
    (det ursäktar)
    Jag "Vattuman" på gränsen till "Fisk"
    gift med en "Kräfta" (Vilka blötdjur) Blir äldre idag. Hustrun glömde inte!

    SvaraRadera
  4. Ankiii, jooo - jag värmde glöggen. det var "bara" 29 grader i går natt ;-)

    Marie-Anne; ta vilken högtid som helst och Thailand kommer att fira den. Kalas och fest är kul, så här firar man allt, från Valentin till Halloween!

    Jag drack inte upp allt, det är risk för att Ging måste köpa nya rosor innan flaskan är tom, hehehe

    Pelle - Minneslucka: Fy på dig, du får inte glömma frugan... men HURRA HURRA HURRA för blötdjuret idag!

    Bondbönsvälling och Koskenkorva får ni ha i fred, det lät inte sååå lockande.

    SvaraRadera
  5. Härligt att du fick glögg också detta år trots att inte vi kom ner. Det finns lingonglögg i frysen här så om du får för dig att testa hur det känns att sitta i min hammock i snön och testa hur det smakar i jämförelse med på poolkanten hos dig, så är du välkommen! Jag har aldrig kommit på den tanken men om du kommer ska vi testa tillsammans!
    Skål!

    SvaraRadera
  6. Stackars dig som måste dricka glögg i värmen =) Trevlig helg, kram!

    SvaraRadera
  7. Skål på dig och trevlig helg! Lite glögg skulle inte vara så dumt förresten att värma oss frusna själar som får pulsa i en massa snö och kyla. Ha det så gott i värmen både utombords och inombords.

    SvaraRadera
  8. Har du sett att Malee Garden finns på Youtube?

    http://www.youtube.com/watch?v=wekTu3ldkA8

    SvaraRadera
  9. Brita, vänta med gläggen hammocken tills snöstormen gått över ;-)

    Åsa, ja det är SÅ synd om mig!

    Annika, glögg är alltås en hit i alla väder!

    Chister, tack för påminnelsen, kolla nästa inlägg ;-)

    SvaraRadera