måndag, januari 18, 2010

Thai-charmörer

I går kom thaibroder A till restaurangen fullastad med blommor. Hans systers syster(!) är ju på besök. Chris, en gäst på hotellet, gapade förvånat när även hon förärades blommor och ett "Welcome to Thailand". Jag fick inga blommor, attans thai-charmör ;-)

När Rose-Marie och Håkan kom hit hade Ging handlat presenter. Ging är suverän på att köpa kläder. Ha
n köper alltid rätt storlekar, vilket är fascinande med tanke på att vi är en aning annorlunda byggda om man jämför med Ging. Jag fick inga presenter, attans thai-charmör ;-) Fast då protesterade jag så högljutt att jag fick presenter dagen efter, haha!

Efter middagen igår åkte vi allihop till Robert Pub. Det var väldans skoj och festen pågick hela långa natten. För en del längre än andra... Jag, Ging & Håkan var inte hemma förrän 6-tiden på morgonen!

Idag har jag fått en stor present - vatten i poolen. Håll tummarna för att det är lika mycket vatten i poolen i morgon bitti när jag vaknar! Men då har jag inte tid att bada - för jag ska ut och bada! Jag göra något mycket ovanligt för att vara jag. Ska leka turist och följa med på sjözigenarutflykt. Jag har skickat en enorm massa män
niskor på denna utflykt men aldrig varit med på en. Arrangören och en hel del andra har tjatat länge och idogt. Väldigt länge och väldigt idogt! Så imorgon måste jag leta fram solskyddande kräm!

10 kommentarer:

  1. Men var härligt! Håller tummarna för att den håller tätt denna gång!

    SvaraRadera
  2. Grattis till vattnet! Om du går upp tidigt i morgon så hinner du med ett snabbdopp - för det är klart att vattnet är kvar i morgon! Och utflykten är inte så tidigt - 9.45 vid Gula Banken eller? LITE avundsjuk blev jag nu! Sjözigenarutflykten förtjänar att kallas "Phukets bästa utflykt". Den är riktigt bra,och det är ett l-u-g-n-t tempo - en underbar dag med en hel massa sol, så glöm för allt i världen inte solskyddet! Det är hög tid att du åker med......!

    SvaraRadera
  3. Älskar dig gör Brita o Anders
    Vi tar den utflykten nästa gång.
    PS: jag hade 6 rätt på travet i lördags men eftersom jag köpt en andel så blev det bara 12:60 för mig. Det kommer jag inte långt med. Men jag ger inte upp. Anders håller på att bli anställd nu så då får vi in en stadigare inkomst. DS, dvs Brita

    SvaraRadera
  4. Jisses vilka attans festprissar ni är! Hoppas vattnet är kvar i poolen när du kommer hem från båtturen och sjöröveriet. Ha det så kul!

    SvaraRadera
  5. Poolen är, tjaaaa - bättre. Vi måste vänta och se lite. Men bada går. Och utflykten var jättetrevlig! Vilken mat, ojoj va gott!

    SvaraRadera
  6. Det är ju inte utan att man är lite nyfiken. På vad som väntar oss mig och Susanna om några dagar... ;)
    ses på söndag!!

    SvaraRadera
  7. Vilka "festprissor" ni är, festa till morgonen gryr, visst är det fint när ljuset kommer och dimman lättar efter en natt i baren.
    Ni var nog lagom charmiga på morgon kvisten
    När jag skall köpa kläder så våndas jag och det blir oftast fel.

    SvaraRadera
  8. Annika, vi har tagit i så hårt att vi nog alla sover på söndag.... Ses imorgon!

    Pelle - Charmöreren (vägrar tro du är charmlös): Vi var jättecharmiga när dimman lättade, vi var faktiskt jättecharmiga när det var dimmigt också, hahaha!

    SvaraRadera
  9. Åh den gode A. Jag hann inte träffa honom så mycket, men han gjorde ett stort intryck på mig. En sådan trevlig människa!

    SvaraRadera
  10. Suss; A är nästan omöjlig att inte tycka om ;-)

    SvaraRadera