fredag, januari 15, 2010

Bad med förhinder


Pool-reparatörens son gillar pappans jobb. Han är liten nog att plaska runt i det vatten som finns. Han ler med hela ansiktet mest hela tiden - det gör inte jag när jag ser vår pool!

Med tanke på hur mycket dom gräver börjar jag undra om dom inte är arkeologer - inte poolreparatörer - som i smyg letar efter fornlämningar på Phuket. Nu har dom grävt upp en kortsida och är långt inne på ena långsidan. Där har dom hittat en rejäl spricka som ska tätas på söndag då det torkat upp. Jag är inte helt övertygad om att det är det enda stället med läckage, men vi börjar där.

Fortsätter pool-eländet att läcka sätter vi tak på det och gör det till trumstudio! Det är ju ljudisolerat och bra. Sen kan vi bygga uppåt... ett torn är aldrig fel.

Nyheter från Ban Sayoarn. Vår legendariska restaurang Dons Café och de affärer som finns där kommer att stänga i mitten av mars. Marken är såld och där kommer att uppföras exklusiva shophouses. Jag borde skriva: Där kommer det OCKSÅ att uppföras exklusiva shophouses. Det är trenden för dagen i vår by. Lyxiga insatslägenheter i tre plan är vad alla bygger just nu.

Don, en amerikansk gentleman som drivt Dons Café i 12 år tycker tiden är mogen för att ta det lite lugnare. Men han inte pensionera sig helt, han tänker fortsätta driva flera fabriker och sin restaurang i Chiang Mai. Den före detta NASA-ingenjören Don är 76 år gammal - eller snarare 76 år ung!

10 kommentarer:

  1. Pool eländet,, så trist med arkeologiska utgrävningar,,,,

    Men killen i poolen ser ut att trivas som fisken i vattnet!

    SvaraRadera
  2. Trist med poolen, hoppas att det snart ordnar upp sig. Vad gäller Dons så var vi in där förra veckan för att köpa en Phuket Gazette. Det var tommare än vanligt på hyllorna så vi sa att det här stället kan nog inte leva kvar länge till. Åtminstone butiksdelen har ju fört en tynande tillvaro en längre tid och lär väl inte saknas av så många antar jag.

    SvaraRadera
  3. Oj, det verkar jobbigt det där...... Hoppas att ni (läs hantverkarna) får ordning på det snart så ni kan njuta av egen pool. Men fotot på er lille badgäst är underbart!

    SvaraRadera
  4. Gullig liten grabb :o)
    Vad tycker ni själva om att de driver upp en massa mer eller mindre lyxiga anläggningar i er by? Bra eller dåligt?

    SvaraRadera
  5. Det KOMMER ett oväntat besök i februari/mars....
    Hur tar man sig enklast mellan Khao Lak och dig/Mr Tom?
    Kramen!

    SvaraRadera
  6. Du kan nå mig på lundgrenskan@gmail.com

    SvaraRadera
  7. Förlåt,jag skall putsa glasögonen!
    (se förra kommentaren)
    Att göra "trumslagarrum" av poolen som Ging kan öva i, även de bästa övar, vilken bra idé!

    När jag skulle i min ungdom, öva på Farsgubbens fiol ville katten ut.

    Du kan ha "skrivarstuga" ovanpå, högst upp kan du titta på havet, havet som du nu skall bada i pool lös som du är!
    PS Reagerar hundarna när Ging övar?DS

    SvaraRadera
  8. Hoppas ni får ordning i poolen snart! Jag vet, fast vi har delad pool vilken glädje det är att kunna ta ett dopp utan att traska till stranden. Jag är också nyfiken på vad du tycker om dessa lyxlägenheter i byn, skriv gärna ett helt inlägg om utvecklingen och dina tankar därikring.

    SvaraRadera
  9. Katarina - ja killen har kul. Men inte längre för idag tömde dom poolen.

    Christer; hela lågsäsongen har hyllor gapat tomma på Dons Mall så jag har haft på känn att dom funderat på att stänga. Affären tappade enormt med kunder när vi fick 7/11 och nu även Lotus.

    Marie-Anne, det ska j-vlas ibland :-(

    Suss, om det tycker jag inte.

    Tina, Taxi! Kul att ni kommer iväg!

    Pelle Fiddler, Ging har digitaltrummor, de låter alltså inte så mycket iaf. Ljudet finns i hörlurar, det är jättehäftigt! Hundarna bryr sig inte ett dugg när han trummar. Inte jag heller, men det skulle vara skönt för Ging att kunna stänga in sig i fred och öva. Han övar mycket - fast inte just nu då han spelar så infernaliskt mycket! Nu står digitaltrumsetet i vardagsrummet.

    Du kan komma och kompa på fiolen! Och Pelle, jag har redan tänkt flera våningar, hehehe.

    Lotta, inlägg kommer så småningom. Jag älskade att kunna hoppa i poolen när andan föll på...

    SvaraRadera
  10. Jobbigt att vara utan pool om man bor långt från havet och tålamodskrävande om det inte blir snabba resultat. Jag sympatiserar med dig (er). Ordnar det sig inte så vilken suverän idé med musikstudio och torn där du kan sitta i toppen och åtminstone titta på havet.

    SvaraRadera