måndag, januari 25, 2010

Tatuera dig i strumplästen

Att tatuera sig kan kännas som ett stort steg. När det väl är gjort är det svårt att göra det ogjort. Visserligen har det i många år funnits hennatatueringar som håller i en vecka - eller två, om man har tur. Men nu har dom kommit på ett nytt sätt här i Thailand. Du kan göra din egen tatuering om du är en pysslig person.

Tatuering för den händige:
Ta fram en nylonstrupa samt vattenfasta färger. Klipp av ett ben och släpp loss din konstnärliga ådra. När du målat klart kan du prova ut så det passar på en arm - eller ett ben. Klipp till så kanterrna blir snygga och sätt armband i skarven. Kolla grabben på bilden så förstår du hur det blir.

Tatuering för lat, bekväm eller stressad:
Hitta en försäljare, ge honom 100 baht och välj en tjusig strump-tatuering! Varning - det ser betydligt roligare ut på natten när man provar denna nya grej i barbelysning, med drink i handen, än vad det gör i morgonljus där hemma!

7 kommentarer:

  1. Det är otroligt vad de kan hitta på! Har du provat?

    SvaraRadera
  2. Påhittig!

    Jag misstänker att Malee nu går omkring med denna nya tatuering, som var rolig i barbelysningen!

    Man kanske kan dölja ev. framtida åderbråck med dessa mönster!! Varför inte, det är väl inte värre än att tona håret som håller i 30 tvättar!

    SvaraRadera
  3. Så mycket kreativitet det finns. Jag skulle ju föredra en sådan tatuering framför en som sitter hela livet. Det är nog många som har tyckt att det också varit häftigare att göra i barljusets sken.

    SvaraRadera
  4. Tjoho, nu kan ens kropp bli riktigt rolig alternativt srämmande om krogkvällen varit alltför kul, spännande. Ha så skoj...Kram.

    SvaraRadera
  5. Till alla, joooooo - visst har jag en strumpa, inköpt på natten ;-)

    SvaraRadera
  6. Haha, jag tog hem sådana för 2 år sen till Sverige för det stora klippet.
    Dom ligger undanstoppae i någon låda och väntar på rätt tid.

    SvaraRadera
  7. Bizzniz, Vaaaa - fanns dom för två år sedan? Jag har inte sett dom förrän denna säsong. Jag skänkte bort mina tatuerade strumpor till sångare igår. På scen är dom användbara...annars ligger dom nog bara i en låda, hos mig och hos dig.

    SvaraRadera