onsdag, januari 27, 2010

Magisk thaibror


Thailändsk underhållning kan vara magisk. Tricket med snedstående glas brukar alltid gå hem. Broder A lyckas alltid, men inte jag - så partytricket har blött ner mina kläder mer än en gång.

Vill du prova? Ta ett mynt, häll på lite salt och ställ sedan glaset ovanpå. I glaset måste finnas kall dryck så det är imma på utsidan. Om du är säker på handen kan du balansera glaset på snedden. Om du är osäker på handen eller har för bråttom kan det bli blött.


Ett annat skojigt partytrick A kör med är "snurra flaskan". Ta tag i halsen på ölflaskan och veva runt med armen snabbt i stor cirkel. Inte en droppe kommer ut. Men, kolla först så att etiketten inte är av papper och sitter löst - då kan den magiska underhållningen bli farlig. Flaskan flyger iväg och du står med en blöt etikett i handen, generat leende och ropar; solly solly!

Vi har roligt på våra möten!


7 kommentarer:

  1. Tricket med glaset har jag haft den äran att få se. Jag har också försökt, men det går inte. ;o)

    SvaraRadera
  2. Måste jag testa - utomhus.....

    SvaraRadera
  3. Varför plockade du inte fram din trevliga bror när vi var på besök....jag gillar magic.
    Tack för senast

    SvaraRadera
  4. Suss, det går - fast det är svårt!

    Susanna, utomhus är klokt ;-)

    Annika, jag måste ju ha nåt att locka med nästa gång ni kommer!

    SvaraRadera
  5. Låter kul och måste testas med risk att bli blöt förstås, men det finns ju regnskydd att sätta på partystassen...för säkerhets skull. Skam den som ger sig.

    SvaraRadera
  6. annika2, bra idé - på med regnställ och fram med glasen ;-)

    SvaraRadera
  7. Måste berätta om Olle och Gittan från G-borg i Spanien 1980 på camp Cannyelles, han hade ett riktigt bartrick, studsade ett mynt snett ner i bordet så att det hoppade upp i handen igen med ca. en sekunds hastighet mellan studsen.
    Tänk om Olle läser din blogg, "long time no see"

    SvaraRadera