onsdag, januari 13, 2010

Solskens-skjortor

Vi har fått en ny affär på vår lilla gata. Mitt emot Lotus finns nu en butik med skjortor, kjolar, långbyxor och shorts i alla möjliga starkt färgade mönster. Det händer saker på vår lilla vägstump. Nu har vi plastaffär med bland annat sandaler och solglasögon, en ny t-shirt-butik och så denna klädaffär. Vi behöver knappt åka någonstans för att handla längre.

I den nya butiken hittade jag tunna, svala chiffongskjortor generöst tilltagna i storlek. Jag köpte två så nu är jag färggrann!

Syster och Håkan har landat och installerat sig på Malee Garden. Resan gick finfint och de ler redan saligt åt vädret och den stora Singhan de fick till lunch :-) Vi ska fira Håkan med middag ikväll, han fyller år! GRATTIS!

14 kommentarer:

  1. Vad härligt med sol, här är det fortfarande -9. Hälsa syrran och Hacke på hans dag.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Skitsnygga tunikor!

    SvaraRadera
  3. Tunikor man blir glad av... Storlekar är ju ett eget kapitel,,, iallafall här.. hittar man något ja då slår man till..

    SvaraRadera
  4. Åh jag älskar såna tunikor!
    /S

    www.swethaiparadise.se

    Ps. finns fler bilder på huset nu och det är nästan nästan färdigrenoverat ;-)

    SvaraRadera
  5. Annika /Bläsmåla13 januari 2010 kl. 17:04

    Skickar en hälsning till Er alla men mest till födelsedagsbarnet "Muppen"
    Kram från korrläsar RutAnnika....

    SvaraRadera
  6. Till Annika..Muppen tackar och han har fått sig en 12-årig whiskey.

    SvaraRadera
  7. Vad spännande med nya affärer! Jag kanske inte behöver packa några kläder när det är dags?
    Ha en jättetrevlig kväll!

    SvaraRadera
  8. Men, visst är det roligare att "åka" och handla, nu är det är som att gå till sybehörsaffären om hörnet.
    Jag gissar du har den främre på dig i kväll, den är som livligare, som du. Fast den andra är elegantare
    Elegans, framför pråligt.
    PS jag hade mina syskon inpå DS
    Ha en trevlig kväll

    SvaraRadera
  9. Åh! Sådana vill jag ha!!!!!

    SvaraRadera
  10. Ett år kvar tills vi är tillbaks i Thailand.. Då ska vi köpa skjortor..:) Gå in och kolla våra bilder från Thailand..:)

    SvaraRadera
  11. Ha en riktigt härlig kväll och hälsa födelsedagsbarnet så mycket =)och syster och man med.Kram

    Snygg skjorta!

    SvaraRadera
  12. Smidigt med shoppingen runt hörnet. Vilka härliga färger! Fast jag gillade den du hade som blev självlysande när du klev in på Roberts. Köpte också en paljettprydd innan jag åkte hem så kan vi lysa ikapp nästa gång!

    SvaraRadera
  13. Finns någon tunika i rött, gärna med svarta inslag, månne? Fast de som finns i bild är givetvis också fina......

    SvaraRadera
  14. Helena; Håkan tackar!

    Lotta - jaaa - fiiina!

    Katarina. Precis, man handlar när man kan!

    Stina, det finns säkert såna i din del av paradiset också.

    RutAnnika har RM redan svarat. Hej från mig också!

    Marie-Anne, du kan shoppa loss utan taxi i maj.

    Pelle Elegant, jag är ingen shopping-människa alls. Jag avskyr att åka och handla i flera timmar. Om du kollar nästa inlägg ser du va elegant jag är, haha Och du... man ska boka in släkten på hotell, det är skojigare så ;-)

    Brita, klart du vill - passar dig jättebra.

    Åsa, de är hälsade och hälsar tillbaka.

    Hannele, hahaha - va bra då kan vi lysa ikapp. Tur du påminde mig, jag ska nog in till ROberts om några dagar igen.

    Annika - ingen aning. Du får komma och kolla själv.

    SvaraRadera