tisdag, januari 12, 2010

Januari blomstermånad

I januari blommar Phuket. Det är sagolikt vackert hos oss nu. Så jag tänkte bjuda alla er mer eller mindre frusna svenska själar på några smakprov från vår trädgård. Och inte för att jag vill strö salt i de kalla såren, men det är inte bara vackert - det är soligt också. Imorgon ska vi hämta upp min syster och man på flygplatsen, jättekul!

Om du tycker att "nu har hon det för bra" kan jag meddela att baksidan på huset är uppgrävd för vår förb... sk-t-pool fortfarande läcker vatten. Händelsevis har poolbyggaren totalt förvunnit från jordens yta och svarar inte i telefonen. Man blir sur... och svettig!



9 kommentarer:

  1. Hi hi, Man behöver inte ursäkta sig för att man har det varmt och gott!

    Njut av blommorna och solen! Poolkillen har säkert tagit sig ett djupdyk tills poolen är fixad!

    Ha de gott!

    SvaraRadera
  2. Avis blir man.... :-)

    SvaraRadera
  3. Vackra blommor!
    Våra kom nog i otakt i flytten!

    Jag har haft både syster och bror
    på besök, inte är det så dumt när dom far!
    Havet, Britt-Marie, havet,
    läcker inte.

    SvaraRadera
  4. Vackert! Sitter här hemma och blänger på mina orkidéer från Phuket, men det blir inte samma känsla när man har en snödriva utanför fönstret...

    Är ni säkra på att pool-eländet läcker? Det kanske bara är vovvarna som är där och dricker vatten i smyg så nivån sjunker?!

    SvaraRadera
  5. Det är alltid fint med Bouganvilla och Orkideer på tomten i Thailand.

    SvaraRadera
  6. Ja, vad ska man säga? Det är bara att gratulera till värmen och blomsterprakten! Jag ska inte ens berätta hur det är i Göteborg - det vill du inte höra......... Fast jag har i alla fall en vit orkidé i mitt fönster!

    SvaraRadera
  7. Oj vad vackert, sådant värmer!!!!Hoppas du inte får värmeslag av ilska över poolmannen:-)

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas du kan hålla liv i den fina blomsterprakten till S och jag kommer och hälsar på.

    SvaraRadera
  9. Katarina, poolkillen är en kvinna och hon är ute på djupt vatten, grrrrrrr!

    Lotta, det ska du va - deet är skönt nu1

    Pelle Tät, jag har inte sett min syster på ett halvår så det tar lite tid innan jag tröttnar ;-)

    Havet Pelle, Havet - det är en massa sand i närheten av det ;-)

    Hannele, om du BLÄNGER på orkideerna bllir dom rädda... ge dom en slurk öl istället så blir dom pigga. Det är sant - orkideeer gillar öl (i små mängder) Och ja - rätt säkra... såvida inte hundarna dricker hundratals liter per dag.

    Siam, så sant så. KOlla med släkten - det finns säkert någon anda som vackra blommor kan skrämma bort ;-)

    Marie-Anne, orkidee vit som snö passar i Sverige.

    Annika, jag irkar inte ens bli arg längre. Gett upp - vi fixar poolen med annat företag. Och poolmannen är som jag skrev tidigare en kvinna.

    Annika nr 2, det finns alltid blommor hos oss!

    SvaraRadera