lördag, januari 23, 2010

Jag kom iväg - till slut!

Efter flera års tjat från arrangören av sjözigenarutflykten så kom jag iväg. Den var lika trevlig som jag sagt - jag har gjort mycket reklam för utflykten -och det är skönt att nu kunna säga: Jo - jag har varit på den! Dagsutflykten är vad man gör den till. En del, som släkten, provade allt från att dyka på sjözigenarvis till att spela kubb på stranden.

En del, som jag, satt mest i skuggan och pratade. Vad vi alla gjorde var att äta. Det var otroooooligt god mat. Det var så gott att man blev ledsen när man inte kunde äta mer! Låt er inte luras inte av den modesta portionen jag tagit här, jag tog om flera gånger. Jag skulle kunna åka flera gånger bara för maten!

Summan av kardemumman är att jag haft rätt som skickat var och varannan gäst på
sjözigenarutflykt. Denna utflykt är absolut en av Phukets mest sympatiska och trevliga turer du kan göra!


9 kommentarer:

  1. Den är så trevlig, så vi funderar på att åka den igen, nu när vi kommer ner..Vi packar för fulla muggar nu..! Ses snart!

    SvaraRadera
  2. Ja packa på! Ni åker ju snart!

    Dom kör en utflykt på fredag tror jag, jag kan kolla åt er.

    SvaraRadera
  3. Ja, den här utflykten finns det bara positiva saker att säga om.Och maten är verkligen underbar! Jag skulle gärna följa med på den igen, men jag gissar att det är fel årstid när jag kommer.......
    Angående förra inlägget: Nej, inte sjukhusbranschen utan socialarbetarbranschen. Har jobbat på barnhem i 23 år! Och det finns det väl i och för sig på Phuket, några stycken..........

    SvaraRadera
  4. Aha, men att få betalt för det jobbet är nog tyvärr mycket svårare...

    Du får köpa en lott - sedan när du är miljonär kan du vara volontär!

    SvaraRadera
  5. Ja tack Britt-Marie gör gärna de.

    SvaraRadera
  6. Tack för info. Ser ut att vara en mycket trevlig utflykt. Den lär vi testa framöver.

    SvaraRadera
  7. Annika, det ska ni absolut göra!

    SvaraRadera
  8. Det är det bästa vi varit med om - den enda utflykt man behöver göra;-)
    Fast vi är inga vidare utflyktare, så mitt bedömningsunderlag är inte stort. Men helt klart en underbar dag med fantastisk mat.

    Fortsätt att rekommendera den!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej Rakel. Är det skönt att vara hemma i verkligheten igen?

    SvaraRadera