måndag, januari 04, 2010

Imorgon börjar jag odla...

...odla latmasken alltså. Jag tänker ta in på hotell några dagar alldeles själv. Ging får vara hemma och jobba och mata hundar. Det finns ett hotell i närheten som jag hört mycket gott om från gästerna. Där ska jag checka in i morgon eftermiddag. Jag tänker ta med några böcker, minimalt med kläder och absolut ingen dator! Behöver jag fler saker kan jag alltid åka hem, det ligger inte så långt borta.

Vilket hotell jag ska checka in på? Vårt eget Malee Garden förstås. Städerskan såg lite förvånad ut när jag sa att jag tänkte bo där. Nu gäller det att få henne att förstå att jag är som vilken gäst som helst och vill ha lika mycket frukt och kaffe som dom som betalar. För betala tänker jag inte göra ;-)
Eftersom jag odlar latmasken utan dator blir det tyst här på bloggen i ett par dagar. Ha det så bra varhelst du är!

12 kommentarer:

  1. Njut av din hotellvistelse! Vilken underbar idé, men visst, jag förstår att städerskan blev lite konfunderad. Men du ska se att du kommer att bli behandlad som en VIP!

    Kram!

    PS. Längtar tillbaka förfärligt, bilder kommer så småningom.

    SvaraRadera
  2. Njut!
    Ser fram emot en recension.........

    SvaraRadera
  3. Njut!.. Hoppas städerskan förstår att du ska ha lite extra av allt!

    Må gott!

    SvaraRadera
  4. Härligt, det är supermysiga lägenheter och glömmer du böcker kan det hända det finns någon i bokhyllorna du inte läst eller glömt. Ha det så underbart, och njut av frukosten, kram!

    PS. Synd inte jag är där har vi kunnat göra sällskap till Stenbordet någon kväll.

    SvaraRadera
  5. Ha, ha vad härligt det låter. Ha det så himla skönt!

    SvaraRadera
  6. Hej :)
    Tankte bara avlagga rapport fran Imm fusion i Bangkok.
    Det var valdigt mysigt och prisvart.Lite slitet sarskilt i duschen men det gjorde inget.Valdigt mysigt inrett. Ett stort plus var att det lag nara BTS och helt nara Tesco som jag for ovrigt alskar :)Vi var en vecka pa koh chang forst och hotellet dar var det mycket problem med.Bytte rum 4 ggr.Priset for en natt dar var ungefar vad det kostade 3 natter pa Imm fusion sa jag ar mer an nojd.
    Sa betyget blir 4 av 5 solar :)
    Ha det fint
    Halsn
    Monica

    SvaraRadera
  7. Jag tror du går ut hårt!
    Jag tror du schlapen å bra där för du vet ju hur allt fungerar!
    Jag tror det är någon baktanke med det där besöket!
    Jag tror inte du kan hålla fingrarna i styr!
    Men jag tror du får ett par fina dagar!

    SvaraRadera
  8. *ha ha*

    Vad gulligt...du tar ditt pick och pack och går några meter för lite semester...

    Inte illa !!!

    Jag får önska dig en lugn och skön semester då och hoppas på att städerskan inte känner igen dig... ;)

    // Maria

    SvaraRadera
  9. Jag har skrivit två hälsningar till dig vid olika tillfällen men båda gångerna har det ramlat bort! Fattar inget men jag skyller på kylan.
    Hur som helst har jag tidigare och jag gör det igen: önskat dig en trevlig semester på väldens bästa superhotell. Hoppas att du mår lika bra som vi har gjort. Vi är barnsliga nog att drömma om att vi ska kunna bo där till vintern. Vi får väl se.
    Stor kram från Brita

    SvaraRadera
  10. Härligt! Vilken skön idé, du lär ju få bästa möjliga service av personalen :)

    God Fortsättning!

    SvaraRadera
  11. Wow, I am impressed. Hoppas att du har haft en underbar avkopplande semester/S

    SvaraRadera
  12. Hannele, ni får nog ta och köpa er en lägenhet här nere!

    Marie-Anne - tänk va trovärdgt det skulle vara om jag recenserade vårt ställe... folk tror ju tom att jag ljuger om vädret, hahaha!

    Katarina: Gott mår (mådde) jag!

    Åsa, Hade böcker så det räckte, så nu finns nya titlar i biblioteket. Hoppas vi kan njuta på stenbordet i vinter kanske?

    Annika, jepp - skönt var det.

    Monica, Kul att du kom ihåg att tala om. Då kanske jag ska prova Imm i framtiden också. Hoppas ni har en fortsatt fin semester!

    Pelle - tror fel; Nix och nej. Denna gång fanns inga baktankar. Fast det är klart - nog kom jag på ett ställe där vi borde ha en krok, hehehe...

    Maria, jag körde faktiskt moppe... en hel kilometer til Malee Garden ;-)

    Brita, det är inte så att du blandar ihop Facebook och bloggen? För på Facebook har du skrivit. Annars är tekniken som tekniken är, det är mycket som krånglar!
    Ni är inte barnsliga - klart ni ska sitta där på balkongen nästa år!

    Långrygg, vår personal som består av en hel person gör minsann ingen skillnad på mig eller annan ;-) Snarare tvärtom...

    Susanna, du ser - jag går ut hårt med latmaske-odlingen ;-) Vi ses snart!

    SvaraRadera