måndag, december 14, 2009

Skrämmande smak


Smaken är som baken, delad. Ibland är den väldigt delad. Dessa två står utanför en grind vid en nybyggd villa granne till oss. Villan har avskalad design och är mina ögon väldigt klassiskt snygg. Så jag hoppas dessa står utanför för att de ska slängas bort.

Men man vet aldrig. Kanske kommer dom att flyttas in på gården och genom ett trollslag förvandla en tjusig innergård till något totalt smaklöst. Det måste finnas en massa människor som tycker detta är snyggt eftersom dom finns till försäljning lite här och var. Jag tillhör inte dom.


Klicka på bilden och kolla in den vänstra statyns ögonskugga.
Stod dom hemma hos oss skulle jag bli mörkrädd!

16 kommentarer:

  1. He he,, ja, ibland undrar man verkligen!

    Men som tur är, är smaken olika.. Väldigt olika t.om..

    Malee, tänk om,, tänk om, den en dag står i din trädgård... Hi, hi..

    Mina filippinska vänner brukar ge mig, glasprydnader,, jag får gåshud då jag tar emot dem,,, jag har en liten låda där jag lägger dem.

    Vitrinskåp med mängder av prydnassaker i glas är annars rätt populärt här.

    SvaraRadera
  2. Gode Gud! Hur kan någon ens komma på att tillverka något sådant? Skulle de hamna hemma hos mig så skulle jag råka tappa dem direkt och bli tvungen att köra dem till soptipppen. Blir spännandeatt höra var de hamnar så småningom.

    SvaraRadera
  3. katarina, den dagen den står i min trädgård bor inte jag här! Glassaker är hög status här också. tack och lov har ging informerat sin släkt om att dom ska ine köpa prylar åt oss - puh ;-)

    Brita, ja... Gode Gud och Oh My Buddha! Men du får ta i om du ska tappa dom. Dom är inte bara fuls, dom är stora också - gissar på 1,80 höga.

    SvaraRadera
  4. Usch vad fult, sånt där lull lull som får en att undra hur folk är funtade som köpter såna grejer!
    Just ja, kan passa på att önska er en God Jul & Ett Gott Nytt År :-)

    SvaraRadera
  5. Men, så fula är dom väl inte, på minner om gammaldags dockor med porslinshuvud.
    Nog har vi väl sett värre saker som statyer här i Thailandet.

    SvaraRadera
  6. Hihihi, thailändska trädgårdstomtar, eller???

    SvaraRadera
  7. De är inte så fina enligt min smak men det kanske är meningen att de som äger huset har skaffat dessa just för att ställa till lite oreda för dem som går förbi eller för att det ska bli en kul kontrast mellan det väldesignade enkla huset och den burleska "konsten".

    SvaraRadera
  8. Carina, vi önskar en lull-lullig-befriad God Jul i Gävle!

    Motvalls-Pelle, vill du ha en sån här i trädgården? Jag har nog sett värre också, men inte mycket, tycker dom är skitfula.

    Åsa, stora tomtar är det! Tror byggjobbarna tycker som jag. Igår hade dom hängt en jacka över huvudet på den värsta, haha!

    Annika, nu tänker du svenskt. Så tänker inte thai och det är thai som bygger. Jag tror dom helt enkelt tycker dom är fina... Huset är säkert ariktektritat och nu ska dom, utan inblandning av arkitekt, smycka lite extra - som thai gärna gör. Fast tomtarna, f’låt statyerna verkar flyttas runt runt, så jag tror dom insett att det kanske inte var nåt bra inköp. Dom passar verkligen inte in någonstans på tomten.

    SvaraRadera
  9. Vi som är lite shoppinggalna när vi är i Thailand... men inte så shopping tokig att vi tar dom där damerna med oss hem. Tror inte att dom passar så bra i Herte faktiskt.
    4 Veckor kvar idag

    SvaraRadera
  10. Rose-Marie, Nääää snälla - köp inte dom! Fast de skulle nog bli en turist-attraktion i byn ;-)

    SvaraRadera
  11. Ska bli kul att höra var de hamnar till slut! Se bara till att de inte hamnar i Malee Gardens trädgårdar är du snäll...........

    SvaraRadera
  12. Marie-Anne, hos oss hamnar dom inte, DET kan jag garantera! Idag när jag åkte förbi verkade den minst skrämmande figuren brutit armen, så jag tror dom är på väg till sophögen...

    SvaraRadera
  13. Kanske man kan råka knuffa omkull dem. Så där bara i förbifarten. Kul att höra var de hamnar till slut. Jag har satt en liten tomte utanför min dörr nu men den skrämmer ingen. Den behöver jag inte tappa.
    kram från Svärdsjö

    SvaraRadera
  14. Jag har också satt upp EN tomte nu! Stor JULKRAM från oss till er!

    SvaraRadera
  15. Oj, de där ögonen är nästintill självlysande... jag skulle aldrig våga mig ut i trädgården kvällstid om jag var medveten om att faror av detta slag lurade i mörkret.

    SvaraRadera
  16. Sirri, håller fullstäändigt med dig. Den dag det står en sådan här "skönhet" i min trädgård är det dags att ringa "blåbussen" (psykets buss en gång i tiden i Bollnäs, där jag kommer från)

    SvaraRadera