tisdag, december 15, 2009

Go bananas!

Ging glatt:
-Älskling, du har
bananas. Den är så god!
Malee förvirrat:
-Öööh, vaddå? Du gillar väl inte bananer? Och inte har jag några bananer heller.
Ging, lätt suckande:
-Du har
bananas kananas på dig. Eller är det ganana banana, eller bananas polamas... Äääh - nåt med bananer heter parfymen i alla fall.
Malee, långsamt, pedagogiskt och lite överlägset:
- Jaså pratar du om parfymen. Det är Dolce & Gabbana.
Ging triumferande:
- Jag sa ju det,
ganana banana!

Stundom blir det helt automatiskt underhållning i vår språkligt tillknölade vardag. Parfym-historien påminner mig om när Ging kämpade med Bullimbala-spagettin.

11 kommentarer:

  1. Jag tycker det värsta är, att man aldrig kan lista ut när dom inte förstår, dom visar inte det.
    Det verkar som de flesta "par" har ett eget utvecklat engelska, svenska, thai-språk.
    Det var bättre förr, då var det chanel nr5, som doft och spray i skatboet på kvinnor, aqua vera/old Spice och Brylkräm på männen.

    SvaraRadera
  2. Möjligen skall det vara stor bokstav här och där? Chanel, Aqua Vera,
    Old Spice och Brylkräm

    SvaraRadera
  3. Hahahahaha, jag skrattade gott ;o)
    //Stina

    SvaraRadera
  4. Oj vad kul! Tur att du har fantasi och, förstår jag, viss vana att handskas med språksvårigheterna! Visst är det roligt och spännande - språk!

    SvaraRadera
  5. Annika, ja han är rolig Ging och improviserar hejvilt språkligt. Han ar "lillivated" på nån härom dagen. Han hade glömt ordet "Irritated" :-)

    Pelle, vi bryr oss inte om Storleken - Åtminstone Inte På Bokstäver, HaHaHa! Och Ging och jag har nog ett - för utomstående - mycket originellt språk. Men det funkar!

    Chanel No 5 fnkar ng fortfarande. Ge frugan det från Pelle Tomten!

    Stina, vilken sevice Rakel har! Hon är snäll hon!

    Marie-Anne, det är spännande nästan jämt. Nu sover Ging en stund, inför kvällens trummande. Jag passar på att titta på spännande film.

    SvaraRadera
  6. Kärlekens språk kombinerat med kroppsspråket har ingen svår grammatik...eller. Kram!

    SvaraRadera
  7. Åsa, det har du rätt i, vi har ingen grammatisk ordning alls. Och ändå fungerar det ;-)

    SvaraRadera
  8. Härligt! Här i huset heter frukten (bäret?) "babana" :)

    SvaraRadera
  9. Rakel, det är ofta Amazing här.

    LÅngrygg, babana?! Är ni alltid förkylda? ;-)

    SvaraRadera