lördag, december 12, 2009

Anti-action-pandan Lin Ping

Tycker du det är för mycket action på tv? Är du trött på skrikiga såpoperor och högljudda lekprogram? Då har vi den perfekta tv-kanalen för dig. På kanal 18 breder Lin Ping och lugnet ut sig.

Dygnet runt kan du följa den lilla söta pandans äventyr. Nåja äventyr var kanske att ta i. Lin Ping är inte det minsta lik Pandan Po (kung fu Panda).
Det händer inte mycket, om man surfar in mitt i natten händer absolut ingenting. Men det är charmigt att kunna följa pandorna på nära håll. Huvudrollsinnehavaren Lin Ping föddes i maj 2009 och bor på Chaing Mais zoo med pandamor Lin Hui och pandafar Xuang Xuang.

Bilden är tagen sent på kvällen, om jag inte misstar mig så är detta mamma Lin Hui - du ser vilken fart det är på anti-action-kanalen Panda Channel ;-)
 

2 kommentarer:

  1. Tittar man på pandorna, kan man hämta mera chips när som helst, avbrott för reklam behövs inte.
    De är gulliga de där slowmotion djuren.
    Jag har inga kanaler alls, här i Thailandet, men LCD-TV 32" med guldplaterad HDMI kabel från videon skall man ha ändå, man vill väl hänga med lite.
    Jag sätter mig bara på "Jugarbänken"
    på gatan till beachen, där är action så det blir över.

    SvaraRadera
  2. Pelle med tum(men) på väggen!

    Jag gillar Panda-kanalen. Betydligt mer än thailändska såpoperor iaf. Har ni tv utan kanaler? Varför då? Ni kanske tittar på film kanske förstås.

    Ging var och köpte en kopia på marknade av en ny Bruce Willis-film. Jag laddade med godis och såg fram emot en filmkväll. Kopian var av otroligt bra kvalitet bildmässigt, men tyvärr låg original-ljudet 15(!) sekunder efter. Det gick inte att titta på! Däremot låg det thailändska ljudet rätt så Ging har sett filmen.

    Tur du har gulplaterad kabel, det är ju viktigast ;-)

    SvaraRadera