tisdag, december 01, 2009

Färdig!

I går kväll fixade jag till Malee Gardens trädgård på baksidan. Ställde ut möbler och parasoll, fyllde en liten plaskpool och satte upp några kulörta lyktor. Sen satt jag förnöjd och åt ett äpple och bara tittade. Jag tycker huset och trädgården blev riktigt bra! I eftermiddag ska jag fira att vi är klara och nu har lite mer tid att förfoga över. Min frisörska Eddie ska klippa mig, färga slingor, fila fötter och manikurera naglar. Ljuvligt! Ljuvligt är även vädret, om man har semester. Vi andra som jobbar tycker mest det är svettigt ;-)

Här är ett par bilder från huset. Det är bäddat för 5 personer nu, våra första gäster har redan checkat in. Om man är fyra personer eller färre är sängen till vänster en dagbädd med tjusiga kuddar och överkast. Ska lägga ut nya bilder på familjehuset på Malee Gardens hemsida när tid finnes. Ska även lägga ut en kort film, vår video som självdog i Bangkok har vaknat till liv, utan att vi ens rört den. Mystiskt!


8 kommentarer:

  1. Mycket snyggt! Du har förtjänat att pysslas om av Eddie! :)

    SvaraRadera
  2. Ser jättebra ut, vi ser fram emot fler bilder från huset och trädgården!

    SvaraRadera
  3. Tjusigt!
    Jag kokar just lingonglögg. Det doftar ljuvligt. Skickar en flaska till dig i tankarna.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Tack Långrygg, Lotta & Brita.

    Brita, det är tanken som räknas, men med lingonglögg vore det än bättre med fysisk flaska ;-) Skål på dig!

    SvaraRadera
  5. Snyggt Britt-Marie, jag är säker på att du valt färg och form på egen hand.
    Jag tyckte det var OK förut också, även om jag inte kommer ihåg alla detaljer.
    Men en 3-h renovering sitter inte fel, hus hem och Hulda.

    SvaraRadera
  6. Smör-Pelle ;-) Det var fint då med, men inte gjort för tillfälliga gäster. Det blir lite annat när man ska tänka "hotell".

    Hej från Hulda!

    SvaraRadera
  7. Tack rlia! Våra första gäster stormtrivs. Det är ett gott betyg och jag kan pusta ut. Man vet aldrig om folk tycker lika som en själv.

    SvaraRadera