tisdag, december 01, 2009

Gå husesyn i Malee Gardens nya villa!

Vad tycker ni om huset? Vår video är tyvärr dålig på mörker-inspelning så ni får inte se vad mysigt det är kvällstid, när cikadorna spelar och mysbelysningen glittrar. Själv glittrar jag också, renoverad från topp till tå av favorit-frisörskan ;-) Ging glittrar ovanligt lite, han är kraftigt förkyld stackarn.


Extra info om badrummet. Vår smed smet! Eftersom vi inte har någon bokning av rullande gäster än så har vi låtit det vara för tillfället. Det kommer att finnas armstöd vid toa och duschsitsen och det kommer att finnas badhanddukshängare och hyllor som är anpassade för utrymmet. När det finns på plats försvinner handdukshyllan som står i badrummet för tillfället. Allt ska inte gå som smort...

Anpassningsinfo: När vi har rullande gäster är maxantal fem personer. Då flyttar vi ut soffan till höger innanför dörren samt flyttar ett av de två köksborden för bättre svängrum.

19 kommentarer:

  1. Så trevligt! Ni kommer säkert att få många nöjda gäster under den kommande säsongen.

    SvaraRadera
  2. SUPERFRÄSCHT !!!

    Många nöjda återvändande gäster kommer nog att bo där tror jag.

    Sätt in en bild p din nya fräscha look vettja !!!
    Man blir ju lite nyfiken när du skriver att du glittrar och är nyrenoverad... ;-)

    Ha dé !!!

    // Maria

    SvaraRadera
  3. Superstiligt! Jag önskar jag vore där. Men det blir, ska du se.
    kramar

    SvaraRadera
  4. Hej igen!! Hoppas allt är bra med er. Vad fint ni fått till det! Jag håller nu på att leta charter till ditt underbara land så ögonen blöder. Funderar på Kamala, Bangtao (?) eller Krabi. Det finns inte så mycket ledigt. Vad skulle du rekomendera? Saga ska med så det måsta vara bra strand. Och vi tänkte ävn komma och hälsa på dig, det var ett tag sen...
    Kram!

    SvaraRadera
  5. RM, Christer, Mia & Brita: Tack!

    MIa, så roligt ska vi inte ha det ;-) Jag tar bilderna istället! Dessutom glittrar jag inte sååå mycket, bara betydligt mer än jag gjort de senaste veckorna. Har varit lite sliten...

    Tina, har svarat dig på din blogg.

    SvaraRadera
  6. Åh, så bra det blev, hoppas ni båda är nöjda!

    Lycka till med nästa steg i projektet, jag är söker på att gästerna hittar er.

    SvaraRadera
  7. Oj, vad det är fint!Måste komma tillbaka SNART! Känns inget vidare att vara hemma igen...........

    SvaraRadera
  8. Det där kan ni vara mycket nöjda med och även era gäster det är jag helt övertygad om. Skulle vara kul att se resultatet av renoveringen av dig själv också :-)

    SvaraRadera
  9. Snyggt Britt-Marie, jag är säker på att du valt färg och form själv.

    Jasså, smeden smet, han har nog för många järn i elden.

    Krya på dej Ging, är det drag på jobbet? När du blivit förkyld.

    SvaraRadera
  10. Katarina, vi är nöjda. Ännu mer nöjd blir jag (och inte minst Ging) nu när vi får vila lite mer ;-) Vila är nämligen nästa steg i projektet, haha!

    Marie-Anne, synd om dig! Men du är snart tillbaka hos oss hoppas jag.

    Annika, det är ingen större skillnad...

    Pelle, repriser av smicker uppskattas, Du kan köra den kommentaren hur många gånger du vill ;-) Och ja, klart jag designat. Smit-smeden har för många järn i elden. Men förr eller senare slocknar lågan och jag haffar honom igen!

    Från Ging till Pelle: Tack! Mycket drag på puben, inget drag av vind. Mycket folk är kul framförallt när dom dansar, jag älskar när folk dansar! Men det är jobbigt trumma snabba låtar när man hostar som jag!

    SvaraRadera
  11. Grattis till ett strålande resultat det ser mycket bra ut. Min lite svajiga lina gör dock att filmen hackar och det i kombination med att jag är nyfiken på det glittrande renoveringsobjektet lockar mig till att ta en tur söderut. Men ingen panik för du vet att jag kräver låång planering ;)

    SvaraRadera
  12. Det ser trevligt och snyggt ut.
    Jag kommer med stor säkerhet att provbo där i framtiden. I ert hus finns det många bra detaljer som jag själv vill ha i ett framtida hus i Thailand. Jag hör av mig när det blir dags. Tills vidare - Bra jobbat!

    SvaraRadera
  13. Kul att Ging är med och kommenterar.
    Vilken bra översättning Britt-Marie.

    Det där kunde bli som "klassikern" särskilt jag som försöker dansa i takt, om Ging hostar och slår fel, jag trampar tjejen på tårna.
    "Hur fa... spelar dom"

    Hälsa den där "Kallsmeden" om du får tag i han, att "man skall smida medan järnet är varmt"

    SvaraRadera
  14. Mycket lockande tur i ert "nya" hus. Med det resultatet så unnar jag er nästa steg i renoveringen, rast och vila. Ha det så bra, kram!

    SvaraRadera
  15. Kamala-Lena; vilket år som helst möts vi... tid finns ju, utom när vi ska ses, hahaha! Ha det så bra däruppe i din del av ön.

    Pelle-Taktfast, visstär jag duktig på att översätta ;-) Eller är jag duktig på att lägga ord i hans mun kanske, tihihi. Om du dansar fel är jag säker på att det är trummisens fel! Vår smed återkommer jag till när orken och ambitionen återvänt. Just nu är jag sååå nöjd att slippa hantverkare om jag ska vara ärlig.

    Åsa, kram själv. Hoppas ni får grilla korv i gnistrande julllandskap snart!

    SvaraRadera
  16. Siam, missade din kommentar! Tänk va tokigt, den som var såååå trevlig!

    Blir klart mallig när du säger att vi har detaljer DU vill ha! Jag hoppas verklien att vi får se dig här som gäst någon gång.

    SvaraRadera
  17. Det ser väldigt trevligt ut. Jag skulle gärna bo där länge. I Sverige är det trist och kallt nu. Längtar till Thailand!

    SvaraRadera
  18. Anonym, här är det varken trist eller kallt. Du får komma hit!

    SvaraRadera