lördag, december 26, 2009

Bandy i Patong!

På annadagen ska vi till Patong och titta på bandy. Så sa en kompis på julaftonen. Jag häpnade. Bandy i Patong! Hur har jag kunnat missat att dom byggt en isrink på Phuket?

Men så var det inte. Det finns någon sportbar i Patong som visar annandagsderbyt mellan Bollnäs och Edsbyn. Det tycker jag är exotiskt. Att sitta på en bar i Patong och kolla iskalla killar som glider fram på bandyrinken!

HEJA BOLLNÄS! HEJA BOLLNÄS!

Ging är på massage hos de blinda. Det behövs. Nu i juletid är det minst sagt full rulle på Robert Pub. Massor med folk och därmed hårdare, mer intensivt trummande. Om folk dansar så kör bandet utan uppehåll mellan låtarna så folk inte slutar dansa. Tänk va glad jag är att jag inte är trummis...

8 kommentarer:

  1. Härligt med kontraster..Men Bollnäs ligger under tyvärr..men vi fortsätter heja...!! God fortsättnin från oss.

    SvaraRadera
  2. Det hjälpte visst inte Ankiii - det var väldigt va illa det gick!

    SvaraRadera
  3. Ja, det går inte som man vill alltid, men vi fortsätter att heja på våra orange och blå. Häftigt med bandy i Patong, det låter ju nästan som ett litet skämt,men fram för nya ideer och hoppas det var många som kom. God fortsättning, kram!

    SvaraRadera
  4. God fortsättning från Svärdsjö. Jag har missat bandyn men jag gissar att Anders kusin Jerker är nöjd om Edsbyn vann. Jag höll på Huddinge Röd i Nicke-cuppen i går och de kom trea. Mitt älskade barnbarn Lucas spelade i det laget och fick pokal som matchens kämpe i ena matchen. Strongt jobbat, Lucas.

    SvaraRadera
  5. God fortsättning!
    Det var exotiskt med bandy i Patong och legalt är det också med "bandy portföljen" då det är tillåtet att ha med eget på "restauranten"
    Stackars Ging, han har säkert träningsvärk i "bicepserna" nu så här i Juletid.
    Skall bi intressant att jämföra "bicpsen" med Ging

    SvaraRadera
  6. Åsa, det hade tydligen varit kul i Patong - trots förlusten.

    Brita, men Jerker är ju lite Bollnäsbo också... bra för honom - han kan alltid vara glad åt resultatet! Heja Lucas!

    Pelle, så du spänner musklerna ;-) Det är ingen idé att gå på bandy alls numer - potföljen,eller kanske innehållet i den, är numer förbjudet har jag fått mig berättats! Ging mår prima - de blinda massörerna är superduktiga.

    Kom och jämför muskler ikväll Pelle - vi ska till Roberts och fira både jul och nyår, tjohej!

    SvaraRadera
  7. Tänk att det skall då aldrig passa!
    Vi är mitt i flytten och måste till emigration o morgon för 90 dagars
    kontroll.Då vill man ju vara fräsch, med "nystruken skjorta" och inte "påstruken"

    SvaraRadera
  8. Nämen Pelle, det stämmer aldrig!

    Vi för festa för dig & gumman också, det gör vi så gärna - skål!

    SvaraRadera