måndag, december 21, 2009

God Jul från Phuket

Ging trummar varje dag och Malee har en hel del för sig och om sig så julefriden saknas för oss i år. Bilden är en juldröm - men även en mardröm. Drömmen är hängmattan, mardrömmen är att tvingas ha tomtedräkt och lösskägg i detta klimat.

Vi har i alla fall lite julstämning, jag har fått lussebullar - tack och mums! Har även fått bilder från Bollnäs - vilket väder! Ni har en riktigt vit jul. Nästan vit och kall i överkant tycker jag. Vi har det tvärsom, nästan varmt och soligt i överkant. Lagom är underskattat.


GOD JUL FRÅN SNÖFRIA PHUKET!

20 kommentarer:

  1. God Jul på dig Malee
    önskar Isaan Bo

    SvaraRadera
  2. Bjällerklang på er alla från hela vår familj i ett snöigt Tyresö. I år firar vi jul i Sverige och nyår på Irland.

    SvaraRadera
  3. Jul i Sverige men Nyår i Thailand - längtar :-).

    SvaraRadera
  4. Härligt att höra att du fick lussebullar också detta år. Men hur gick det med lingonglöggen? Du får gärna komma hit och provsmaka den.
    God Jul önskar Brita o Anders

    SvaraRadera
  5. Bilden är härlig - skulle faktiskt kunna tänka mig lösskägg och tomtedräkt om jag fick vara i Thailand på jul! Men så är det tyvärr inte........... Hoppas att ni kan få lite julefrid i alla fall - en riktigt God Jul till er!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig bild! Jag skulle gärna tillbringa min jul så där, men kanske utan skägget trots allt.

    Jag önskar dig och Ging en riktigt god jul, om ni lyckas hitta den!

    SvaraRadera
  7. God Jul & Gott Nytt År till er från oss som får gå och längta till Thailand i Sverige. Om du skulle vilja se lite snö kan du ju kolla in min blogg.

    Tack för ett härligt bloggår!

    SvaraRadera
  8. Detta är första året som vi är utanför familjen, efter att i trettio år minst "köpt tidningen" på julafton är man ledig i år. Det blir en modern "skypejul" med "webcamera"
    (Därifrån jag kommer heter det JULBOCK)
    Ha en riktigt God JUL Britt-Marie och Ging.

    SvaraRadera
  9. GOD JUL & GOTT NYTT ÅR önskas från en kall Fransk badstrand/Susanna

    SvaraRadera
  10. B-M och Ging, jag önskar Er en riktigt God Jul.

    Lussebullarna fick jag baka själv imorse i +33 C i utomhusköket, gott till en kopp Löfbergs Lila.

    Det blir beachen för oss i jul med någon oläst bok.

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Känslig fråga kanske,eftersom ni har boende själva, men hur hittar man billigast hotell i Phuket? Min vän rekommenderade www.agoda.se och sa att de oftast var billigast och dessutom pålitliga. Någon som vet något?

    SvaraRadera
  12. En riktigt God Jul önskar vi er båda två från ett lika stressigt Kamala. Julefrid i Thailand, hmm
    Det lät gott med lussebullar och vill du ha lite hemlagad glögg (stark som attan) så är du hjärtligt välkommen till oss lite norrut.
    Kram, kram

    Lena o Nat

    SvaraRadera
  13. Till alla; Phuket-tomatarna vinkar och skickar julkramar till er alla! Nu ska jag jobba... Ging köper cyklar.

    Pontus, inge’ känsligt alls. Åk hit och vandra runt. De billigaste boendet finns ej på nätet. Agoda, ido24 eller Sawadee är likvärdiga.

    SvaraRadera
  14. Härlig bild.

    God Jul på er i Phuket!

    Kram Stina

    SvaraRadera
  15. God Jul och många julkramar från Tomtarna i Sunnerstaholm!

    SvaraRadera
  16. God Jul!
    Vi har också en vit jul med sol:-)
    Vit sand...

    Stackars tomten! Kul bild.

    Kramar

    SvaraRadera
  17. vad avundsjuk jag blir på lussebullsätandet. inga lussebullar så långt ögat kan nå här i australien!

    SvaraRadera
  18. Lite mer specifika svar: Isaan Bo - blev du putt på forumet? Synd, du behövs!

    Bomulls-Johanna: Trevligt med Irländskt nyårfirande! Ta en guiness åt mig och framförallt Ging som gillar den svarta ölen skarpt.

    Victoria, ha så trevligt på Lanta!

    Brita, Lingonglöggs-njutandet spar jag tills du kommer tillbaka. Anledning: att det är bara din glögg som duger och dessutom är det dåligt med lingon här.

    Suss, julen kom, julen gick. Vi firar ett annat år. Detta år är ett arbetsår... Bilden har jag stulit på nätet, vet faktiskt inte var.

    Annika, ja det snöar så det räcker och blir över därhemma har jag sett.

    Pelle-Julbock: Tänk va modern du är Skype-Pelle. Tur du inte behövde ut och köpa tidningen, även om det finns svenska tidningar på sina håll numer.

    Susanna, Kall badstrand i Frankrike lät lika ojuligt som varm huvudstad i Thailand.

    Katarina, om jag var tvungen att baka själv blev det inga bullar ;-) På Filippinerna spelar ni väl filipin?

    Kamala-Lena. Vi planerar öl och glögg... tror du vi kommer till skott och ses någon gång?

    Ban Phe-Stina; du längtar ner va?

    Åsa, Hoppas julen blev lugn och heja heja idag då!

    Rakel, ni har vit jul för ni är på strand. Jag har grön jul i trädgården ;-) Fotomodellstomten hade det nog svettigt, bra bild (som jag som sagt inte tagit själv)

    Kalle; Detsamma!

    Cicci, du får se till att få besök! Fast Australien är ju så känsliga på matvaror, får man över huvud taget ta in bullar till er? Goda var dom och jag har massor!

    SvaraRadera
  19. God Jul och god fortsättning på helgen.

    Passar på att önska er ett Gott Nytt År också!

    SvaraRadera