tisdag, november 10, 2009

Trumma upp din kondition


Vill du får snygga, muskulösa armar? Bli trummis! För att riktigt få snits på musklerna, se till att jobba på ett ställe där man kör låååånga livemusik-pass.

Testa trummisgympa a’ la Ging; Stätt dig på en stol - trampa upp och ned med fötterna oavbrutet. Vifta samtidigt upp och ned med båda armarna - lika oavbrutet. Kör 4-5 minuters pass med fem sekunders vila emellan. Klarar du två och en halv timme får du 10 minuters paus. Sen är det lika lång tid kvar om du vill bli en riktigt muskulös trummis!

Hur länge orkar du? Själv klarar jag cirka 10 minuter innan armar och ben börjar protestera. Ging sitter så i fem timmar varje kväll, sju dagar i veckan! Vill du se en långtrummande trummis, besök Robert Pub i Kata Center.

5 kommentarer:

  1. Jag skulle gärna komma och kolla Ging. Själv lär jag nog inte klara mig så länge. Jag gick 1,2 mil igår men det är helt andra rörelser. Får plocka fram lite kastruller, rispinnar och något på golvet att trampa på och sätta igång träningen.
    När jag fixar 30 minuter enligt Gings schema så kommer jag.
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag skulle inte klara en minut, men det beror mest på mina leder och muskler......är som en gammal tant på den biten.
    Hade dock gärna träffat er och sett Ging spela men det får bli en annan gång.......

    Kram
    Stina

    SvaraRadera
  3. Ging kan bära dig på sina armar då? :-) Jag skulle inte klara hans trummis-jympa!

    SvaraRadera
  4. I mina ungdomsdagar spelade jag valstakt på trumma, det blev man inte armstark av
    Lite dragspel i duschen, (det gick illa åt spelet)
    Nu mera vilar jag mig i form

    Här om kvällen var det nära att vi hade besökt Roberts, det blir av, men när?
    Skall bli kul att jämföra arm musklerna med Ging, hoppas han inte skrattar sig harmynt

    SvaraRadera
  5. Brita, gör som ging innan han hade digitaltrummor; trumma på kuddar. det är mycket trevligare för Anders ;.)

    Stina, allt har sin tid. Förr eller senare ses vi!

    Lena C - ööööh, jaaa men resten av kroppen måste lyfta också så det blir nog lite si och så med det lyftandet ;-)

    Pelle Muskellös - du använder namn som den värst korsordskonstruktör numer, hahaha!

    Så ni kommer närmare och närmare ett pub-besök? Det var som attan. Om jag vet när ni är vakna kanske jag hänger på!

    SvaraRadera