tisdag, november 17, 2009

Effektiv trio


Desse tre gentlemän håller mig fullt sysselsatt. Att se dom sitta och lugnt äta lunch är en ovanlighet. Vanligtvis far dom runt med en fart som tar andan ur en. Telefonen ringer flera gånger per dag: "Maleeeee - where put this?" Maleeeeee - come NOW" "Madam, what color?"

Jag är tacksam för att dom frågar, vi har haft en del som inte frågat och satt upp saker lite här och var där dom tycker det passar. Vilket det sällan gör - passar alltså. Mannen till vänster är en riktig spjuver, han i mitten är den lugna. Han till höger är mycket förtjust i whisky och sa inte ett ord första veckan, numer pratar han hejvilt med mig - oftast förstår jag inte ett ord.

Det saknas en man på bilden. Det finns nämligen en som inte är lika snabb - smeden. Den karl’n får jag snart spatt på. Räcket har inte kommit och inte verkar det vara på ingång
heller. Eftersom samme man ska göra specialkonstruerade armstöd och lite annat till badrummet börjar jag bli lätt nervös. Men men - det blir vad det blir - så småningom blir det klart!

5 kommentarer:

  1. Du får ta och lugna ner dig lite om du skall bo där nere. Det kommer när det kommer. :) Fast man vill ju i a f se att de gör något.

    SvaraRadera
  2. Hantverkare är något man måste lära sig att hantera, fråga mig som inte får till toaletten med rörmokaren =). Kommer tid kommer råd. Håll ut, kram!

    SvaraRadera
  3. En smed tänker i "en timme" och jobbar i "tio minuter" och inte tvärtom.
    Det fick jag lära mig i yrkesskolan, jag vill nog påstå att det är en bättre metod, än att göra allting flera gånger.
    Även om timpenningen är låg i Thailandet.
    Därför tar det lite tid för smeden.
    (jag måste ju försvara min yrkesgrupp)

    SvaraRadera
  4. Du hade tur med hantverkare då :) Själv har jag råkat ut för den slöare varianten just nu, men det tar sig!

    Ta gärna lite bilder på smeden och berätta mer. När han dyker upp...

    SvaraRadera
  5. Smernaz, jag är så lugn att jag nästan sover, eller tjaaa nääää - så är det nog inte. Men byggjobbarna är inte direkt lugna de heller, de är bara smeden som har thai-time-inställning till jobb ;-)

    Åsa, har DU problem med rörmokare. Det tror jag inte på ;-)

    Pelle-Smed - det är en klok inställning. Men han borde tänkt klart nu, han har funderat i närmare tre veckor!! Så du är smed, va trevligt. Du kan ta dig ett järn på jobbet, hahaha!

    Långrygg, tur och tur... vi har gått genom en drös byggarbetare vid det här laget. Dessa gillar jag, men dom är inte klara än. Vi får se om jag fortfarande gillar dom då.

    När smeden kommer ska jag vara beredd med kameran! Det blir väl till nyår eller nåt, gääääsp!

    SvaraRadera