onsdag, november 18, 2009

Alla faller för Malee Garden!

När vi står och dividerar om krokar i vardagshuset smällde det till. Genom taket kom en fot! Jag kunde inte annat än skratta högt. Ingen annan skrattade. Så generade har jag aldrig sett byggjobbare. Framförallt basen såg enormt förlägen ut. You not pay madam, hasplade han ur sig innan vild diskussion utbröt om hur man bäst lagade taket.

Efter tio minuter kunde även bygglaget inse att det var nog lite skoj i alla fall och de började fnittra lite lätt. En av dom tyckte, och tycker fortfarande inte, att det var roligt. Det är mannen på taket. Han som föll genom vägrade komma ner så länge jag var kvar i huset så jag vet faktiskt inte vems fot jag såg. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig och jag hade inte hjärta att hämta den, det vore att gnugga salt i såren.

Ni får hålla till godo med en bild på en automat-vattnad papegojblomma. Igår kväll öppnade sig himlen, det åskade, blixtrade och öste ned regn! Det har gått ut en meteorolog-varning för storm och skyfall de närmaste tre dagarna. Det tror man knappt när man ser ut genom fönstret. Solen skiner och det finns bara ett fåtal stackmoln. Men när det gäller växlande väder är Thailand i världstoppen. Här går vi från solsken till monsunregn på tre sekunder blankt!

Något helt annat och betydligt allvarligare: Här kan ni, på svenska, läsa vad thailändare också gör - förutom ler. Det är ju tyvärr så att detta händer lite då och då. Stackars Kalle och Marlee och stackars alla djuren! Vi gråter med er på Phuket!

8 kommentarer:

  1. Här är luftfuktigheten ca 400% för närvarande. Solen har vi inte sett på många veckor. Så här slår vi världsrekord åt andra hållet. Skönt att skratta.
    Åsa kör hårt med lingonglögg. Ska vi ta oss en gemensam resa ner till dig med sådan? Lite lussebullar också i så fall?
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Datorn var så seg så jag tryckte två gånger. Därför tog jag bort kopian på inlägget.

    SvaraRadera
  4. Jaaaa Brita! Lussebullar och lingonglögg skulle vara toppen!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ha, ha, vad roligt det måste ha sett ut med foten dinglande genom taket och så pinsamt för byggarna. Kul att du tog det så positivt men det är ju bara ett tak som faktiskt går att laga. Hoppas det inte är samma kvalitét på övrigt vitalt bygge, hmmm....

    Jag gillar verkligen din blogg....

    SvaraRadera
  6. Det var nog han som gillar Whisky man måste nämligen ha god balans, innertaken består oftast av "gipsskivor" upphängda i stål pinnar
    man kan bara gå på överkanten av väggarna,(tegel på högkant).
    Stackars sate, förlora ansiktet och foten i gips.
    Vädret, är som att vara lös i magen
    man vet aldrig när man vill komma undan.
    Apropå de stackars djuren, det finns en och annan skitstövel i det leende landet också.

    SvaraRadera
  7. Kalle, jag lider med er. Fruktansvärd situation!

    Annika, det var ett Gevalia-ögonblick. Sååå synd jag inte hade kamera. Angående kvaliteten, precis som Pelle säger; det är gipsplattor i taket. Alltså inget kvalitetsproblem, det är ett balansproblem!

    Gips-Pelle, tror du som vanligt har rätt. Jag såg inte whiskymannen... det var nog han som klev fel. Asch att du inte skrev kommentaren innan jag skrev inlägget. Fast det är ju rätt svårt ;-) Himlans bra rubrik du gav mig: Foten i gips!

    Balans är svårt även utan whisky. Jag skulle inte klara av att förflytta mig däruppe!

    Jag väntar fortfarande på stormen, här är det helt okej, fast lite blåsig.

    SvaraRadera