torsdag, november 19, 2009

Drömmer om Koh Mook

Charlie Resort på Koh Mook är ljuvligt. Hela Koh Mook (Muk) är ljuvligt. Där är sanden så vit att man bländas och vattnet så blågrönt att man häpnar. Jag sitter här och drömmer mig bort - bort från krokar, eldragning och kuddöverdrag.

Vi får besök hemifrån i vinter och jag hjälper till att planera deras resa, oavsett om dom vill ha hjälp eller inte. Jag jobbar för mycket för att resa i verkligheten just nu, så jag reser i fantasin och på nätet. Hit ska ni åka kära syster! Om jag kan följer jag med. Jag vill ta en drink på restaurangen på klipphyllan, läsa en bok på altanen och plaska i vattenbrynet i solnedgången. Psst, VAR ljuvligt: Charlies är borta!


Men det blir senare, nu är det dags att åter igen åka ner till mina byggjobbare. Det var nåt med kabeldragningen dom ville kolla. Jag hade gärna skickat Ging, men han är på munkvälsignelse i Patong. Idag hann han inte gå och lägga sig efter jobbet, det körde ihop sig med gräsmatte-leveranser, munkar och bilreparationer! Så jag tror jag får hem en rätt trött make i eftermiddag.

8 kommentarer:

  1. Anders son och fru var på bröllopsresa just här och vad jag förstår var de helnöjda med vistelsen.

    SvaraRadera
  2. Åhhh, det ser ljuvligt ut!

    Ni verkar behöva vila upp er bägge två.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vi har funderat på Koh Mook. Läste om det i din fina bok. Är en vecka lagom att stanna där?

    Hälsningar från två som åker om en och en halv månad. Vi längtar!

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder, visst är det skönt att drömma sig bort, jag har den förmågan, jag kan "falla i fröjd" tills hustrun ropar kom nu då! Jag hänger med på din drömresa.
    Jag kan bära väskorna.

    SvaraRadera
  5. Brita, Koh Muk passa nog utmärkt för kärlekssemester. Det förstår jag även om jag bara varit dit på egen hand.

    Rakel, absolut Ja ;-)

    Stina, inte bara ser ut, är!

    Ni som ska åka, en vecka tycker jag personligen kanske är lite för länge. 4-5 dagar är perfekt. Men det beror på vilken typ man jag - jag blir lätt rastlös.

    Pelle, vi fröjdar tillsammans i drömmen ;-) Och jag har lätt bagage på drömresor, bra va!

    SvaraRadera
  6. Verkar vara en riktigt nice ö att gästa. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  7. Annika, ja riktigt nice är det. Ta en tur någon gång!

    SvaraRadera