fredag, oktober 09, 2009

Thaitime, eller hur 20 minuter tar 4 dagar!

Han kom tillbaka. Men inte förrän jag ringt, ringt och ringt huvudkontoret. Jag har bönat och bett, i morse lät jag förmodligen så desperat att dom tyckte det var bäst att skicka hit tekniker. En timme efter sista samtalet kom samme tekniker - fyra dagar efter att han sade att han skulle komma tillbaka efter 20 minuter. Men sig hade han en till huvudskakande tekniker och diverse mätningsapparater. Efter en stund försvann dom igen... och kom inte tillbaka. Efter en halvtimme ringde den jag talade med på TOT och bad mig kolla anslutningen. Och under över alla under, det fungerade!
Så nu har jag nyflyttat kontor och tycker det är toppen. Tog en paus på eftermiddagen för lite poolplask, för här på Phuket skiner åter solen efter en veckas halv- och heltasktigt väder.

Något helt annat: Vi haft en skandalspelning på Phuket. Det ska till mycket innan det blir skandal, men i detta fall var det LITE, inte MYCKET som upprörde folk.

Job2Do - Phukets mest kända reggaeband spelade i Nai Harn på Reggae Bar. Det var fullmåne-party och de sålde biljetter för 100 baht styck, då ingick förutom musiken även grill-buffé. Job2Do gick upp på scenen och sångaren började med att klaga på politik och verkade allmänt sur. Han sjöng halva låtar och lät sin kompis sjunga resten. Så gjorde han ett tag och sa sedan: Jag ÄR reggae, det känns inte som reggae-stil här ikväll så nu slutar vi."

Kvar stod ägaren Big Boo och alla gäster och bara gapade. Ingen förstod någonting, men bandet klev av scenen och så var det med den konserten. Har Job2Do inspirerats av Ulf Lundell? Det var väl han som sa att "en inställd spelning också var en spelning!"

Nog om otroligt korta konserter. Nu får jag försöka koncentrera mig på att sortera resten av prylarna vi släpat hit. Det finns som synes en hel del att göra hos oss... Den undre bilden är (tyvärr) samma rum som den andra bilden. Men näää - vill inte! Tar det en annan dag.

7 kommentarer:

  1. Varför göra idag det man kan skjuta upp till morgondagen =). Ett liknande scenario nästan längtar jag efter, men snälla påminn mig inte om det sen när jag gnäller. Ha en härlig helg och hälsa maken!

    SvaraRadera
  2. "En inställd spelning är också en spelning" jo nog var det gamle Uffe! :)

    Oj va billigt med 100 baht för musik OCH buffé! Inte så lång spelning visade det ju sig, men i alla fall!

    Trevlig helg på er!

    SvaraRadera
  3. Åsa, tror inte jag packar upp idag heller... Uppskjutar-djävulen har tagit mig! Snart är det din tur!
    Hälsa du med, kram!

    Långrygg, så du vaknat till igen. Undrade om Phuket var för hårt för dig, du blev tyst lääänge ;-) Grillbuffe var nog fel ord, dom bjuder på en del grillspett. Men billigt är det iaf.

    SvaraRadera
  4. Pelle O-inställd10 oktober 2009 kl. 10:03

    När jag jobbade i entrepenad branschen vet jag hur kunden ringde många gånger och hur glad han blev när man kom.
    Inred en vind med badrum! hur länge tror du att du får vänta på elektriker, snickare, rörmokare, plattsättare, målare-tapetserare? Man blir galen, även i Sverige.

    Det var bättre förr då var en inställd spelning en inställd spelning 1958 (tror jag)såg hustrun Paul Anka (Anna Anka aktuell i svensk media)i Furuvik, jag skulle se honom i en by i Svenska Österbotten, inte kom han, jag var där och väntade.
    det kallar jag inställd spelning!
    "Phuket-reggae" ställ in dej någonstans.
    Ging och bandet, dom ställer inte in!
    TREVLIG HELG

    SvaraRadera
  5. Pelle, så Anka gjorde en anka! Visst får man vänta i Sverige också, mensälan så länge som här vad gäller telefoner och hantverkare kommer när dom ska här, oftast iaf. Dom väntar jag mindre på här än hemma.

    SvaraRadera
  6. Låter som Peps i Jönköping..coolt gjort..:)

    Fotavtrycken kör nostalgi innan den nya bloggen bränner loss...liket lever

    SvaraRadera
  7. rlia, så fotavtrycker trycks ner igen? Vad gjorde Peps i Jönköping då?

    SvaraRadera