lördag, oktober 10, 2009

Fågelperspektiv


Det finns fler än jag som gillar utsikten hemma hos oss. Vi har ofta besök av dessa fåglar - dom gillar hundmat! Våra hundar gillar inte fåglarna och jagar bort dom med jämna mellanrum. Fast jag tror hundarna gillar dom samtidigt, fåglarna ger dom anledning att skälla och studsa runt en stund.

I eftermiddag ska vi iväg och köpa kakel till badrummet i huset jag nyss lämnade, byggjobbarna är snabba! Planen är: avskalat och halkfritt. Vi har varit ute och kollat halkfria golv överallt den senaste tiden. På restauranger har vi sprättat runt vatten och försökt halka - till ägarnas stora förvåning och förtjusning. Alla blir glada när man säger att man gillar deras golv och ber att få testa halkigheten.

Vi har redan ramp, just nu lägger dom sandsten på vägen och rampen. Tror jag i alla fall. Jag hann aldrig ner igår. När man blir uppkopplad efter några dagar finns en del mejl och sånt att svara på. Dessutom finns en massa spel tillgängligt igen, mycket roligare än att sortera lådor, tjohej!


6 kommentarer:

  1. Det är kul med fåglar!
    när jag var grabb hade jag en tam kråka som hette Max-Kraks.
    Runt omkring oss vid altanen är det fåglar som går och pickar brödsmulor
    från våran frukost, hade jag haft bättre pension hade de fått "limpor" eller åtminstone "limpskivor" men nu får dom nöja sig med smulor, men de verkar nöjda, de sjunger så vackert, vi har en sorts fågel med många läten liknar "Trast"
    PS dom slipper hundmat DS

    SvaraRadera
  2. Fåglarna har gett sig iväg härifrån. Det har jag full förståelse för. Jag skulle gärna sitta och titta på dessa fåglar. När jag får möjlighet drar jag till Thailand efter älgjakten och kommer inte hem förrän vårsolen är tillbaka.
    Brita

    SvaraRadera
  3. Jag hade inte loggat in och därför blev jag anonym. Men du vet nog vem det är som står för denna enorma längtan till dig!!!

    SvaraRadera
  4. Pelle Kraks, ni har väl samma fåglar som vi förmodar jag. Det finns gott om just den här sorten. Och dom pickar i sig det som finns, tror dom är nöjda med din pension ;-)

    Brita, du är så välkommen så! Bättretider kommer alltid efter dåliga tider.

    SvaraRadera
  5. Brun majna heter (fågel-)arten. De beter sig väl snarast som skator både vad gäller att föra oväsen och att de äter det mesta de kommer över. Dessutom är de ju relativt orädda.

    SvaraRadera
  6. Johanna, vissta att du (Liam) talat om det förr i bloggen och letade och letade men kunde inte hitta det. Vi får se hur länge jag kommer ihåg brun majna den här gången ;-)

    SvaraRadera