söndag, oktober 11, 2009

Nu kan vi rulla in

Så här ser det ut i dagsläget vid Malee Gardens nya familjehus. Rampen till huset är klar, det fattas ett räcke. Badrummet är på gång och vi handlade kakel, golvplattor och handfat igår. Det blir svart golv och marmorliknande väggar. Jag ser det i huvudet, hoppas det blir lika snyggt i verkligheten!

Det har gått troll i mitt pool-badande. När vi flyttade hit blev jag sjuk och fick inte bada på en månad. Sen regnade det. Nu när jag är här hela dagarna och kan plaska runt hur mycket jag vill kom en kille och tömde poolen! Vi tog hit en pooltekniker för flera månade
r sedan eftersom det försvann för mycket vatten ur poolen. Han konstaterade att det läckte vid eller i filtret. Det skulle han fixa billigt åt Ging om han kunde vänta. Igår ringde han och sa; Nu har jag tid. Så nu när jag kan bada kan jag inte bada - håhåjaja!


10 kommentarer:

  1. Vilken skillnad?
    Sade han som gifte om sig.
    Jag vet, för jag har varit gäst hos er.
    Jag tror vi skall besöka er någon regnig dag, då får man skjuts hem!

    När du har vatten, får du inte bada när du inte har vatten, kan du inte bada. "När hundan skall du bada" ??

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ser jättefint ut Malee Garden - kanske kommer jag ner någon dag med lite gäster. Inte helt otroligt.
    Annan fråga - var har du köpt den bruna soffan i vardagsrummet?
    Letar med ljus och lykta efter en soffa och hittar ingen....perfekt. Men denna ser mkt bra ut!!
    Mvh Susanna

    SvaraRadera
  3. Gäst-Pelle. Tyckte du att badrummet såg ut så där när ni hälsade på?! ;-)
    Ni är välkomna, regnig eller solig dag. Ging brukar inte va så svår att få att köra. OM han är vaken vill säga, nu när jag jobbar varje natt sover han rätt underliga tider.

    Susanna, Ja kom hit! När jag är till Bangkok är ju inte du där ;-)

    Soffan inköptes på... ööööh... äääh något möbelvaruhus under Index på Phuket. Det blev du inge klokare av va? ;-)

    Det är en sån där "erbjudande-soffa" under 10 000 baht. Dom kommer och går så den finns nog inte nu iaf.

    SvaraRadera
  4. Glömde svara bad-Pelle! Han var snabb teknikern, poolen är redan återställd, och vi har ju solsken idag så det blir nog eftermiddagsplask idag, tjohej!

    SvaraRadera
  5. Oj, här händer det saker ser jag! Det där med pool,, jo, jo, jag vet. Nu när man hr pool, ja, då har man inte ens doppat fötterna i den.

    Lycka till med ALLA projekten!

    SvaraRadera
  6. Katta, tack tack - det kan behövas ;-) Lycka till borta i Filippinerna du med!

    SvaraRadera
  7. Nää, jag tänkte mer på huset!
    Minns inte om vi använde badrummet.
    Altanen med kaffe och pepparkakor minns jag.

    Nu kan jag inte hålla tillbaka hustrun längre, BIG C och choppa

    SvaraRadera
  8. Shoppa på ni, Big C kan va rätt kul. Pepparkakorna kommer även jag ihåg ;-)

    SvaraRadera
  9. Just det! Shopping stavas med s ju, jag tyckte att det var nåt.
    men när hustrun kallar för shopping
    då kan det "tillta" i huvet som säger i entreprenad branschen.
    Men med lite fantasi kan man få det till "chopper" och det är nåt helt annat!

    SvaraRadera
  10. Chopper-Peller, ni kanske shoppade en chopper?! ;-)

    SvaraRadera