måndag, oktober 12, 2009

Liten på jorden - stor på gården


Blues kallar vi numer mest för "terroristen". Han är inte rädd för något - och ger sig inte för någon. Han lek-slåss med Mike så in i vassen att Mike går och gömmer sig. Blues är vår hund men eftersom han är så liten kommer han under grinden. Rakt över vägen bor hans mamma och bror. Så Blues delar sin tid mellan oss. Det gör även hans bror. Så ibland har vi två hundar, ibland har vi tre - och rätt ofta har vi fyra!
Visst är terroristen söt! Och han är fortfarande liten, mycket mindre än sin vita, mjuka och betydligt mildare bror. När bilden togs var Blues nöjd. Han hade på en halvtimme släpat ut två mattor, lekt med brorsan så han tjöt och bitit Jack både i nosen och örat!

8 kommentarer:

  1. Den där lilla oskyldiga vovven, ser ju ut som "gud" själv tycker jag! Men men, han är väl som de flesta av oss, vilda ibland ;-)

    SvaraRadera
  2. Men vilken underbar liten "krabat" ett äkta charmtroll, ser jag.
    Jo, vi åker om varandra så det skall absolut bli av - tänk om jag kan få med mig familjen Guava....vore väl bingo!!

    Förstår detdär med soffan ett den kanske inte finns längre - måste nog iallafall gå på soffjakt ändå/Tack S

    SvaraRadera
  3. Då är det bäst att ringa först nu då.
    Förra gången när vi kom oanmälda, bror min och jag och en kompiis, du var ute och lunchade, öppnade jag grinden och ropade "är någon hemma" den ena doggen ryggade och den andra var bara nyfiken (kan inte skilja dem åt) maken till vakt hundar får man leta efter.
    Nu kanske det blir annat "ljud i skällan"

    SvaraRadera
  4. Carina, Blues är gullig och kelig IBLAND, vild mest hela tiden ;-) Men visst ser han oskyldig ut - skenet bedrar!

    Susanna; charmig är terroristen absolut! Bra ide att ta med dig Guava och komma hit.

    Pelle Woff - Den som ryggade är numer tuff och ryggar inte ett dugg. Men båda två låter mer än dom gör, såvida du inte är en hund - för då ligger du illa till! Framförallt den lilla (Jack) anser att han är en pitbull, minst!

    Blues däremot tycker att alla ska leka och tycker det är toppen om folk kommer. Han skulle säkert slicka tjuvar välkommen också.

    SvaraRadera
  5. Oj, vilka bedårande ögon han har! Jag tänker mig, blues då han sover och terroristen i vaket tillstånd!

    Med söt är han då!

    SvaraRadera
  6. Katta - du har så rätt, endast terrorist i vaket tillstånd, det är väl tur iaf, hahaha!

    Anita - orkade du inte annonsera på blocket? Låter reklamen vara kvar eftersom du bemödat dig att kommentera ;-)

    SvaraRadera
  7. Skitsöt!
    ... och energifylld;-)

    SvaraRadera
  8. Rakel, nedräkning nu va? Synd att vi (och Blues) inte får träffa er denna vinter.

    SvaraRadera