måndag, oktober 05, 2009

Sluta blinka!


Jag är kvar i gamla huset. Glad att jag tog in konsult för att bygga nätverket innan jag flyttade allt. Han upptäckte snabbt att ADSL-linan inte fungerar och ringde telefonbolaget.

I morse kom reparatör från TOT, mätte signalen, ruskade på huvudet och sa’ "problem med linan. Jag är tillbaka inom 20 minuter, ska bara hitta var linan är dålig". Det var två timmar sedan och karlf-n har inte kommit tillbaka så jag åkte ner och jobbade här. Nu är jag sur !

Snälla modem - sluta blinka! Det är nämligen så att så länge en viss lampa på modemet blinkar har jag inte kontakt.

14 kommentarer:

  1. Teknikens under! Jag önskar dig kontakt snarast.
    Kram från Brita

    SvaraRadera
  2. Ah, men f-n så irriterande. Hoppas att tfn nissen dykt upp nu/mvh Susanna

    SvaraRadera
  3. Moorrrrr, finns inget så frustrerande som datorer med tillbehör som INTE funkar som de ska!
    Sånt som kan få en att gå upp i atomer när det händer!
    Kram kram Carina

    SvaraRadera
  4. Ja morr pust och stön tycker jag det är nu. Gubbj-vlen kom inte tillbakaalls och det blinkar på där hemma. Så nu blev jag så sur att jag tänker sitta här och spela spel!

    Ging för försöka leta fram den så kallade teknikern i morgon!

    Kram till er alla!

    SvaraRadera
  5. Skall vi krångla till det själva eller skall vi ta in en konsult?
    Det är så sant som det är sagt
    Jag sympatiserar med dej ja- och är PUTT.

    SvaraRadera
  6. Blinket fick mig att tänka på Adolfsson & Falk och "Kontrollen blinka blå". Hoppas det slutar blinka och du får kontakt. Kram

    SvaraRadera
  7. Pelle. Då är vi dubbelputt - tack för det. Ute öser det ner (över er också förmodar jag) så jag gissar att teknikern inte kommer idag heller... trippelputt - kvadruppelputt blir jag snart!

    Åsa, vi tänker lika, jag har haft låten i huvet i flera dar, även om lampan blinkar grönt, kram!

    SvaraRadera
  8. Om kontrollen blinkar blå är ju allt som det ska... och det är det ju uppenbart inte.

    Irriterande sånt där. Vi drog in en ny telelinje i huset och nu har jag så stark adsl-signal att det nästan kokar över. Tyvärr är inte själva hastigheten något att glädjas över. Det står mest och stampar.

    Hoppas det löser sig.

    SvaraRadera
  9. Hej blogglöse Guava!

    Löser sig gör det, men jag vill inte sitta här! Jag vill jobba i mitt nya kontor. Vill slippa köpa moppe till jobbet. Vill slippa höra byggjobbare banka...

    Hoppas er uppkoppling slutar leka sirap och att farten kommer upp i signalstyrkan!

    SvaraRadera
  10. Usch så jobbigt. teknik ska bara fungera. Därmed basta. Lycka till!

    SvaraRadera
  11. Man kanske skulle sluta klaga på Telia - det kunde antagligen vara värre...
    Förresten ser det ut som om det blir en kill-resa till Thailand om några veckor (dvs enbart Mike och Liam som drar iväg)

    SvaraRadera
  12. Lena, Usch är bara förnamnet :-(

    JOhanna, Telia är underbara - jämfört med TOT. Det enda snälla man kan säga om domär att man får iaf en telefonlina förr eller senare eftersom dom är regeringsägda och MÅSTE dra ledning till den som vill ha. Ävenom det går i slowmotion.

    Men ska Liam & Mike påäventyr - ni då? Hälsa hela bomulls-klanen!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Vi tjejer får väl hitta på något annat kul under höstlovet - typ ridturer... Dessutom drar vi kanske iväg hela bomulls-klanen till bomullens ursprungsland - USA under jullovet :-)

    SvaraRadera
  14. Det är klart att bomulls-klanen ska till bomulls-landet! Kram

    SvaraRadera