onsdag, oktober 21, 2009

Kakel-spektakel


Jag har inte hört från byggjobbarna på ett dygn. När det blir tyst blir jag misstänksam. Så jag åkte ner och tittade till dom. En man hade precis börjat kakla badrummet. Jag har sagt flera gånger: gör inget förrän jag visat hur plattorna ska sitta. Det hade dom glömt och nu sattes plattor upp i rasande fart - på fel ställe. Vojne vojne vojne!

Tur jag åkte ner innan de hade kaklat alla väggar. Nu är det bara en rad som måste tas ned. Vi verkar blir klara i tid, trots allt. Låddörrarna hänger rätt nu. Förvaringsrummet är klart och väntar på en sista målning. Mitt gamla kontor som blir sovrum är nymålat - och under äver alla under - det är målat i rätt färg!

Nästa gång jag renoverar eller bygger nåt vill jag ha semester så jag kan sitta bredvid och peka.

9 kommentarer:

  1. He he, ja inte törs du lämna dem utom synhåll! Det låter som detta projektet är snart klart! Spännande!

    Ha de gott!

    SvaraRadera
  2. Jag anlitade en firma i Sverige som skulle kakla över diskbänk.

    Liggande lite svängda tulpaner.
    Jag ville ha svängen "uppåt" smaksak, sa basen, när han kollade, men ena väggen var si och den andra så.

    Då tappade han ansiktet, fast det märktes inte!!
    Det verkar som alla kör med samma koncept.
    FFFF- Fort som F-n och en Fet Faktura!

    SvaraRadera
  3. Jojo Britt-Marie.
    He he, så är det ofta i ”The land of smiles”.
    Av någon outgrundlig anledning blir det sällan som man har tänkt sig det – Amazing and annoying at the same time!

    SvaraRadera
  4. Puh!
    Skönt med en egen hantverkare, en allkonstnär.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tror att du och Peter har något att diskutera vad gäller hantverkare och renoveringar. Tur att ni delar hushåll med en varsin balanserad och lugn "jungfru". Härligt att vara här igen, kram till er bägge!

    SvaraRadera
  6. Katarina, ja spännande är det. Det är knappt jag vågar åka och kolla!

    Pelle - uppåt väggarna ;-)
    FFFF-klubben är tydligen universell.

    Siam, oh ja amazing är ordet!

    Rakel, pussa din lugne och trevlige hantverkare från mig!

    Åsa, balanserade jungfruar, hahaha - det kan diskuteras.

    SvaraRadera
  7. Det var mer än jag visste, att FFFF-klubben var internationell.

    FFFFI-in English.
    Du som är "ordvrängare" kan nog lista ut vad förkortningarna betyder.

    SvaraRadera
  8. Anders har för närvarande tre jobb. Ett på dagarna, ett på kvällarna och ett på helgerna. Så vi kan tyvärr inte komma ner och hjälpa dig. Men annars skulle vi gärna göra en insats.
    Kramar från ett höstkulet Svärdsjö

    SvaraRadera
  9. Pelle näää det orkar jag inte fundera ut. Jag vränger svenska ord, inte engelska ;-)

    Brita, Anders går till ytterlighet om han jobbar på tre ställen! Blir han inte trött! Men om han jobba sååå mycket kan han ju betala en resa ner till värmen och ljuset åt dig ;-)

    SvaraRadera