tisdag, oktober 27, 2009

Det är mycket nu



Ni får ursäkta om det inte blir så många inlägg på bloggen denna vecka. Vi har slutspurt på ombyggnationen, det är fullbokat på Malee Garden och Ging trummar till kl 4 varje natt. Dessutom har vi av någon outgrundlig anledning lyckas planera in plantering av en trädgård till en kompis där här veckan. Så i eftermiddag ska vi iväg och välja blommor, blommor och åter blommor. Om en vecka får du bilder från din trädgård, Mr T ;-)

Bara så ni vet, solen skiner från en klarblå himmel hos oss på södra Phuket. Vädret är fantastiskt! Vi har haft några rejäla skyfall nattetid. Vid två tillfällen har halva vägen försvunnit. Det är perfekt med nattligt regn, på morgonen är luften klar och frisk.

12 kommentarer:

  1. Tyvärr har jag inga bekanta/kollegor som skall åka till Thailand i november men du skall veta att jag gör reklam för ert lilla hotell så mycket jag kan. Har en som skall åka nästa år så jag har föreslagit er under deras sol-o-bad vistelse (de skall åka runt lite)

    SvaraRadera
  2. Lyckan till med slutspurten!

    Bra erbjudande på Malee Garden, men november månad lämnar jag Asien för en tvåveckors resa till till svärföräldrarna i USA och föräldrarna i Svedala.

    SvaraRadera
  3. Soligt och varmt, så är det i Ban Phe också ;-)


    //Stina

    SvaraRadera
  4. Nog är det inlägg så det räcker och blir över
    Till skillnad mot många andra, din blogg är mycket aktiv.
    "Du kan va nöjd att du är glad", en perfekt blogg! Det är min åsikt.
    Vad är det med Karon, här regnade det rejält i går eftermiddag.

    Min trädgård består av, en rad med blomkrukor, blommor som hänger, en liten gräsmatta, en jasmin häck här får man gå på "töjen" Medan du har "full huggning" vänners trädgårdar skall man odla.

    SvaraRadera
  5. Lotta, vi tacka roch bockar för reklamen!

    Katarina; åker du till Sverige i novemeber? Det är ju då man ska åka från Sverige ;-)

    Swe-thai. Du längtar ner va?

    Pelle, bra det räcker - för tiden räcker inte. Men snart är allt tillbaka till normalläge. Avsynar huset idag! Yippie!

    Min kompis trädgård får vänta, vi stoppades av regn. Det har regnat 2 dgr på eftermiddagarna och vår trädgårdsmästare kan inte jobba då. Så vi tar Mr Ts trädgård nästa vecka istället.

    Förresten Pelle, vi ska in till Roberts nästa vecka också... ska ni hänga på? Vet inte vilken dag än, framåt torsdag-fredag gissar jag på.

    SvaraRadera
  6. Det måste vara lite roligare att anlägga en trädgård i Thailand jämfört med här hemma, jag menar, det växer ju lite fortare hos er. Har man då dessutom lite kort om tålamod så är det ju bättre desto fortare det går. Medan ni planterar så går vi på bandy, nu är det så där olika igen.

    Trevlig helg, kram på er!

    SvaraRadera
  7. Åsa, jag föredrar trädgårdsarbete framför bandy ;-) Kram och ha en trevlig helg ni med. Ta en lumumba för mig också!

    SvaraRadera
  8. Jag som är trädgårdsintresserad skulle, mycket väl, kunna tänka mig att anlägga en trädgård i Th. OCH underhålla den.

    Kram
    P.S. Vilken fin bild du har bytt till (den förra var också fin men denna är ju aktuellare). Jag behöver också byta...D.S.

    SvaraRadera
  9. Rakel, trädgård är roligt. Extra roligt när det växersnabbt - och det gör det här!

    Tycker också min nya bild är fin. Det är nya utsikten från köksfönstret ;-)

    SvaraRadera
  10. har kollat på olika väderprognosställen ang. phuket och blir nästan rädd. har bokat resa om en vecka med familjen till Karon. Ser ut att bli uselt väder och att det är uselt nu oxå. stämmer det i verkligheten. tacksam för ÄRLIGT svar,
    majkelena

    SvaraRadera
  11. Mejkelena, läs gärna vädertråden här; http://www.thailandforum.se/index.php?topic=443.1880
    Jag avlägger rapporter i stort sett varje dag.

    När det handlar om tropiska klimat visar alltid prognoser risk/chans för åska och/eller regn - det ligger i det tropiska klimatets natur att det blir spänningar i luften. I verkligheten kanske det blixtrar över havet eller regnar i en kvart. På ren svenska: Skit i prognoserna! Läs vad jag skriver istället. Vi har fantastiskt väder med strålande sol varje dag. Nu kan inte jag garantera att det inte kommer in ett lågtryck, men om det blir oväder (vilket jag tvivlar på) så handlar det om skurar - korta och intensiva inte svenskt ihållande regn.

    Mao; sluta oroa dig, kom hit och njut! Trevlig resa!

    SvaraRadera
  12. Förresten Majkelena; klicka på rubriken och läs senaste inlägget....

    SvaraRadera