fredag, juli 10, 2009

Yes, box - alright!

Climax skulle börja spela efter den klassiska dansuppvisningen som skulle starta vid nio. Nåväl, detta är Thailand - när vi kom insläntrande vid halv tio hade tjejen inte ens börjat dansa. Strax efter 10 började klassisk pling-plong-musik att höras och dansösen klättrade in i boxningsringen i sin tjusiga dräkt. Efter en stund ser jag att hon sjunger! Det är ovanligt så jag går närmare för att kolla. Hon sjunger inte, det är bara munnen som går - hon tuggar tuggummi! Hon tuggar med sån frenesi att vilken kanadensisk hockeyspelare som helst borde bli grön i ansiktet av avund.

När hon tuggat, f’låt dansat, klart var det dags för boxning. Alla som vill kan gå tre ronder, de som vågar belönas med en "bucket", en liten plasthin
k med grogg och en masssa sugrör i. Jag trodde i min enfald att det inte var så många som var sugna på boxning när de gick ut. Ack så fel jag hade, kidsen på Phi Phi köade för att få på nöten! Det var verkligen amatörernas afton och aldrig har jag sett så många boxningsstilar. Men alla boxare var på toppenhumör och även domaren skrattade så han kiknade.

Vi satt och tittade på, klockan gick och vi undrade om vi var ditkörda som betald publik. Skulle inte
Climax spela nåt ikväll på Reggae Bar? Jodå, sa ägaren - dom kan börja runt midnatt. Vi får ha öppet länge - polisen kommer! Fortsättning följer...

2 kommentarer:

  1. Så hon var inte skönsjungande! Men färgrikt klädd!

    Passar ppå att skicka en liten sen gratulation till er bröllopsdag. Firades den med något speciellt?

    SvaraRadera
  2. Hon sjöng rätt bra senare på natten... rock-dansande till bandet!

    Tack för gratulation - vi hade ingen kraft för större firande. Vi firar oss själva lite senare i smyg istället ;-)

    SvaraRadera