lördag, april 11, 2009

Undantagstillstånd i Pattaya - Toppmötet avbröts


I morse gick de röda över gränsen. De kastade bland annat molotovcoctails på sina blå (herregud, en färg till!) kontrahenter. En grupp demonstranter tog sig sen in på hotellet där Asean toppmötet hölls. Hölls var rätt ord - hela alltihop avlutades i hast och länderna ska mötas vid ett senare tillfälle. Förresten demonstrerade Greenpeace utanför hotellet också, men dom kom lite i skymundan i den vilda kalabaliken!

Strax efter deklarerades undantagstillstånd i Pattaya och Chon Buri, undrar hur länge det ska vara så? Songkran startar nu och det blir svårt med jättekalas om det är undantagstillstånd!

Själv har jag hunnit till och från Burma och har en ny stämpel i mitt pass.


Bilden kommer från från The Nation.

3 kommentarer:

  1. Dags att avskaffa polisen nu tycker jag. De gör ju inte en enda sak rätt.

    Skandal skulle jag vilja kalla detta. Hur f-n kan man låta demonstranter tåga rakt in i ett toppmöte?

    Hade de någon som helst trovärdighet kvar efter den gula tiden så är nu obefintlig.

    Inte för att jag haft mycket till övers för dem någon gång, men detta var ju droppen...

    Istället för att göra sitt jobb så anlitar de blåklädda vandaler för att stoppa de röda.

    Thailand är fantastiskt.

    SvaraRadera
  2. Hade Greenpeace gröna tröjor? : )
    Vilken fars detta är!

    SvaraRadera
  3. Guava, polisen bryr sig iaf inte om vilken färg demonstranter har. De håller en mycket strikt linje: Vi gör ingenting är deras paroll!

    Det är inte klokt och som anonym säger, det är en fars. Tyvärr saknar detta farsen komiska inslag.

    Vandaler och huliganer styr landet, kamouflerade som politiska kämpar. Jag skäms, det borde Thailand göra också, och framförallt polisen borde skämmas!

    PS anonym: jodå Greenpeace stod med tappade hakor och gröna tröjor lite vid sidan om...

    SvaraRadera