tisdag, april 21, 2009

En klubb helt i min smak


Jammin’ försöker locka in folk tidigt på kvällarna. Är du törstig, så passa på - före klockan 23 på kvällen är det sanslöst billigt: Köp ett set Johhny Walker Black Label för 1 500 baht (5 drinkmixers & stor flaska whisky). Du får två set.

Detta erbjudande nappade jag på: Köp ett set Johhny Walker Red Label - du får tre! Så nu har jag flera flaskor som väntar i baren, tur att man har tre månader på sig att dricka upp dom. Tre stora flaskor Red Label + tre drinkmixer-set kostade bara 1 200 baht! Skål, skål och skål igen!

I morse skulle man kunna trott att jag varit på whisky-klubbmöte... jag var lite klumpig. Hunden Mike hörde sin fiende "storhunden" ute på gatan - hoppade över porten och insåg att han var i underläge och ville in igen. Det är svårare att hoppa in, så Mike gnydde förtvivlat.

Snälla matte Malee tog ett stadigt tag i Jack, som ville ut och slåss, och trixade med den andra handen upp den låsta porten. Mike hade en aaaaning bråttom. Han flög in genom den halvöppna porten och puttade till dörren så jag fick handtaget i ögonbrynet! Nu har jag en blå bula under höger ögonbryn. Än’te jag begåvad så säg!

11 kommentarer:

  1. Hej Malle,

    Tack för länken. :)

    Jo, du nämnde tidigare att den gamla ägaren av Jammin´ tagit över igen. Är det Phil eller Pee Ae som kör det nu? De var ju kompanjoner tidigare innan de sålde stället för några år sedan.

    (Måste ju hålla mig á jour med Phuket skvallret).

    SvaraRadera
  2. Malee ska det ju vara, dags för en kaffe till. :-P

    SvaraRadera
  3. Malee låter lite bättre än Malle tycker jag ;-) Jag ska också ta en kafe till nu Mackel... f’låt Michael, haha!

    Pee Ah är ägare, med ekonomisk backning från två thailändare. Tror det är två, inte säker. En av dom känner jag, en trevlig entreprenör från Bangkok. Har för mig att en thai-kines är med och backar upp det också.

    Phil var väl tokfransen va? Och vad jag vet var väl Ae manager åt honom, inte kompanjon.

    SvaraRadera
  4. Ah, det förklarar saken. Pee Ae hade Peak innan och det gick väl inte så bra, kul att Jammin´ snurrar igen. Där har man spenderat många lulliga kvällar.

    Jorå, de var kompanjoner. Tokfrans är väl ett milt uttryck för att beskriva honom, men han är en riktigt skön lirare. :)

    SvaraRadera
  5. Jag är ju en mild kvinna - hahahohohihi!

    Detär roligt med info i Thailand: Jag frågade Pee Ah om inte han var med och ägde förr (hade också för mig det) Nix, sa Pee Ah, jag var anställd, inte partner! ;-)

    SvaraRadera
  6. Behöver du hjälp att dricka upp så kommer vi om två veckor! :-)

    SvaraRadera
  7. Okej Anonym, du får gärna hjälpa till. Men det skulle hjälpa mig om du skrev under vem du är så jag hittar dig på klubben ;-)

    SvaraRadera
  8. Man får hoppas att de tre färgerna (röd, gul, grön) på medlemskortet inte syftar på de nuvarande politiska grupperingarna i Thailand.
    Det kan nog bli lite väl stimmigt om de allihop ska försöka samsas under tiden som de bälgar i sig den ena whiskyflaskan efter den andra.
    Och inte blir det väl lugnare i festlokalen om "de gröna" med herr Sulak Sivaraksa i spetsen ska agera domare i matchen.

    Skål i alla fall!

    SvaraRadera
  9. Det lät ju som ett kap det där med wiskeyn :o)

    Hoppade han över porten? Värst vilken spänstig hund!

    SvaraRadera
  10. Det verkar vara livat värre runt omkring dig nu. Skål från oss.

    SvaraRadera
  11. Herr Nilsson: Jag har slagits av samma tanke :-) Fast det vore kanske en bra idé för de mer aggressiva demonstranterna. Packa in dom i en lokal och låt dom slåss!

    Håller med om att herr Sulak är nog ingen bra oljegjutare på vågorna... Vi får bjuda in Greenpeace istället!

    Suss, har du inte sett Mike hoppa? Han tar sig över det mesta, inklusive vår 2,2 meter höga port! Se själv: http://gingmalee.blogspot.com/2008/11/se-sn-stil-han-har.html

    Brita, jajamensan, det är livat i holken ;-)

    SvaraRadera