lördag, mars 14, 2009

Jammin’ - Grand Opening


Klubben Jammin’ ägdes från start av en thai, som sålde det 2003 till en galen australiensare med två fruar. Tyvärr tappade Jammin’ fart under australiensarens styre och klubben självdog i slutet på mars 2004 - stället brann ner på morgonkvisten då det var tomt! En del var lite misstänksamma mot branden... men eftersom ägaren verkade sakna försäkring så självdog även ryktena.

Bandet som spelade året innan branden var superbra, dom hette Burn! Det är ännu läskigare än du tror... Det var Burn som spelade på Santika - diskot som brann vid nyår i Bangkok där så många nyårsfirare tragiskt omkom. Sångaren arresterades, anklagad för att av misstag startat branden. Det hade han inte. Han rentvåddes av en videoupptagning som tydligt visade att han inte var i närheten av några fyrverkeripjäser. Jag undrar om Burn kommer att hitta några fler spelningar i skrockfulla Thailand. Dom kanske borde byta namn.

På Jammin’ har nu föreståndaren från förr tagit över och nu laddas det - ikväll är det Grand Opening Party! Detta trots att dom öppnade för en vecka sedan, munkarna hade räknat ut att dom måste öppna 6 mars för att klubben skulle bli lyckosam.

Kom på invigningfest du också, Jammin ligger på Bangkok Road i Phuket stad.
PARTY PARTY! 

6 kommentarer:

  1. Härligt med party, kommer efter bygdetravet :-) Ha så kul, kram

    SvaraRadera
  2. Jag skulle jättegärna vilja varit med men jag hinner inte ner från Sverige!

    SvaraRadera
  3. Rolig mening! "galen australiensare med två fruar." Var han galen för att han hade två fruar eller blev han galen av att ha två fruar?

    SvaraRadera
  4. Åsa, då får du skynda dig ;-) och anpnym, om Åsa himmer hit hinner du ocskå!

    Lena_c Hmm... det blev en lite tokig mening, haha! om jag förstått rätt var han nog lite galen hur som helst - med eller utan fruar ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag lovar, jag ska ta med ett gäng från Chalong och lyssna på Ging och hans nya band.
    Ikväll måste vi iallafall lägga oss tidigt, ska med morgonflyget till BKK.
    Lycka till ikväll!

    SvaraRadera
  6. Ha det så kul i Bangkok! Hör av dig när ni ska till Jammin’ - jag kanske hänger på!

    SvaraRadera