söndag, mars 15, 2009

Full rulle i Phuket stad


Jammin’ gungade igår, det var ett rejält invigningsparty. Mr Tom och jag missade bandets första set eftersom vi åt middag till halv tolv. När vi kom var det disko - inte riktigt Mr Tom och min melodi, så vi letade upp bandet och hängde med dom istället. Sen började dom äntligen spela, jag gillar bandet! Gitarristen är jättebra, och sångaren är en liten kille med stor känsla, som sjunger på engelska. Inte thai-engelska utan riktig engelska. Dom spelade även
Where ever you will go speciellt för mig, gulligt!

Ser du att Ging trummar med öronproppar? Det borde jag haft också. Det var vansinnig ljudvolym därinne! Allting är nytt på Jammin’, och de har investerat i en fantastisk ljud- och ljusanlägning. Men jag tror ägaren är lite döv... han tyckte det lät jättebra men ansåg att de borde höja ljudet! Tokfrans! Ging är på Jammin’ nu, hoppas han kan övertyga ägaren att köpa draperier till väggarna, lokalen måste dämpas.


När de spelat klart blev det eftersittning utanför och Mr Tom ville åka hem. Tuktuk ropades fram men när vi såg föraren insåg vi att Tom inte kunde åka med den. Tuktuk-föraren var plakatfull! Klockan var redan då väldigt mycket så vi åkte hemöver, lämnade av Tom och for iväg för att äta lite. Sen fortsatte vi händelsevis till en annan pub och kom hemrullande tidigt i morse. Kul!


10 kommentarer:

  1. Full rulle som vanligt :o)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Det håller i sig, va skönt att höra att ni håller hela Phuket i gung, like always! Hur går det med Mr Tomas hus föresten, Har han besiktat det nu?
    Hur som, hoppas ni hade och har riktigt, riktigt trevligt. Hälsa Mr Tom om du träffar honom att vårsolen skiner nu...Snön är kvar så han kan va borta ett tag till! BamseKramar till er alla!

    SvaraRadera
  3. Suss, hade du trott nåt annat ;-)

    Tina; Mr Toms hus är strax klart, men inte riktigt än. Vi har alltid trevligt ;-)

    SvaraRadera
  4. Ser skoj ut, vill också vara med. Fast det förstås det går ingen större nöd på mig i vårsolen. Ha det, kram

    SvaraRadera
  5. Du får följa med nästa gång... eller nåt! Kram till er i vårsolen!

    SvaraRadera
  6. Ja det där med Burn blir bara konstigare och konstigare...

    Borde dom inte byta namn?

    SvaraRadera
  7. oops, kommenterade på fel ställe ;) Menade ju bandet Burn som råkar vara på fel plats jämnt.

    Jammin' verkar vara ett kanonställe!

    SvaraRadera
  8. Långrygg, även du är på fel plats (med kommentaren) ;-) Klart Burn måste byta namn! Inte ens jag skulle vilja ha dom på min, icke existerande, rockklubb!

    Jammin’ är kanon, å dom har så snygg trummis, hihi - haha - hoho!

    SvaraRadera
  9. Håller med dej ja, Vilken snygg Trummis.
    Hoppas jag kan hålla mig vaken och besöka Jammin, med rätt "company" skall det nog gå.

    SvaraRadera
  10. Förr eller senare, ingen brådska. Snyggingen lär trumma länge än ;-) Pelle!

    SvaraRadera