tisdag, mars 17, 2009

Jag stannar i Thailand!


Efter ett tags velande hit och dit har jag äntligen bestämt mig. Jag åker inte hem till Sverige i år, jag stannar här med Ging!

Nu när jag stannar håller vi helt öppet med full service på Malee Garden! Billigt är det också, så ni kan väl komma hit och hålla mig sällskap... De flesta svenskar jag känner här nere åker hem så jag kanske får lite lappsjuka om jag inte har några kompisar att prata mitt språk med ;-)

Det var många praktiska skäl som talade för att inte åka hem, men den viktigaste orsaken är inte av praktisk art. Ging vill vara kvar och jobba i år. Bra va’ - eller hur Emil? ;-)


Så nu kan ni se fram emot rapporter från Phuket även under sommaren. Det ska bli lite kul att uppleva en hel lågsäsongsperiod, har bara varit här lite då och då under sommartid tidigare. Saknar jag Sverige kan jag ändra mig!

17 kommentarer:

  1. Det gör du rätt i, klart du inte kan lämna Ging!

    SvaraRadera
  2. Det låter som ett bra beslut. Man ska göra det man känner för och inget är ju värre än att det går att ändra, flyg går det ju stup i et eller hur? Förstår att du vill vara kvar med kärleken.

    SvaraRadera
  3. Jag synd att man inte kan göra det samma. Fast vem vet. Blir det lite väl segt med jobb kanske man drar ner igen.

    SvaraRadera
  4. Vilken bra blogg du har, kommer att besöka den fler gånger! Himla kul att läsa bloggar av andra människor som har flyttat från Sverige

    SvaraRadera
  5. Låter ju underbart att du kan välja att stanna istället för att åka hem, tänk den som hade kunnat det!

    Härligt för er och klart att du ska stanna med maken ;o)

    //SmillaStina

    SvaraRadera
  6. Härligt med ett helt år i Thailand!

    SvaraRadera
  7. Tjenixen på er!

    Vad kul för er att vara kvar.
    Synd om oss här borta som kommer att sakna er mycket ;-)
    Skulle gärna komma och besöka er.
    Vet bara inte om jag har råd.
    Carro ska åka på bartenderutbildning till Magaluf, sedan kan ni anlita henne som spritblandare :-)
    Ha det jättebra.
    Kramar från ett soligt stockholm Helena :-)

    SvaraRadera
  8. Lotta Ö, kan, kan jag - men jag vill inte ;-)

    Trädgården: Det är så jag tänker, det går flygplan stup i kvarten!

    Smernaz, med tanke på hur det ser ut med arbetssituationen i Sverige kanske du kommer tidigare än du anar...

    Weirdo: Jag tackar, bockar och niger. Du bor och trivs på Nya Zeeland om jag förstod det rätt.

    Smilla, jag är mycket priviligierad. Jag kan vara var jag vill!

    Michael, det har väl du haft ganska många också numer va? Förresten, lägg in din blogglänk på din presentation på blogger, annars kan man inte klicka sig vidare till herr’n...

    Helena, HEJ! Roligt att du skriver. Roligt vore det om du kunde komma hit också, men det blir vad det blir, det blir ju oftast så ;-) Hälsa drinkblanderskan och hennes syster! Vi kanske måste anlita Carro, det är rätt mycket fest och det tar på armen att vispa runt i whiskyn. Vi kanske måste ta hjälp av ett proffs så småningom - hahaha!

    SvaraRadera
  9. Låter spännande att bli helårsboende...Om vi får fullt på campingen så kan vi erbjuda fint boende hos dig då?...Annars kanske jag kommer själv om våra gäster blir för påfrestande..!!Vi kommer förhoppningsvis efter vår säsong iaf..å vilar upp oss..

    SvaraRadera
  10. Ankiii: klart du ska skicka hit dom. Med husvagn är dom kanske framme år 2011. Tills dess hinner vi bygga husvagnsparkering :-)!

    Ses kanske framåt höstkanten då! Psst, vi är redan nu fullbokade mellan 24 okt och 1 nov!

    SvaraRadera
  11. Kul för dig att uppleva något nytt i ditt andra hemland fast jag kommer att sakna att hälsa på dig i Stockholm, kanske jag får göra det i Thailand =)Kram

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Vi ar pa Krabi just nu och det regnar som tusan. Ska aka till Koh Lanta pa lordag och ar intresserad av att hitta nan vadersajt for Koh L. Kan du hjalpa mej, kanns ganska bortkommen pa ett thailandskt internetcafe! Tack pa forhand! PS. Hur ar vadret pa Phuket?

    SvaraRadera
  13. Åsa: det är bara en aningen längre resa - inte alls så lång! Välkommen ner!

    Gerd i nöd: Är det bara vi på Phuket som har onödigt mycket sol?! För det har vi, sol och varmt alltså! Det kommer moln framåt kvällen men det regnar knappt nåt! Men det är tydligen regnigt i Khao Lak också.

    "Regnar som tusan" i Krabi, menar du att det regnar hela dagarna?

    Kontakta svenska Laila på Lanta för att höra om vädret. Hon bor där: gafaearoy@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. det regnade fran 18.30 igar kvall och hela natten, nu borjar det klarna upp

    SvaraRadera
  15. Gerd, du kan väl gå in och rapportera vädret på Thailandforum.se

    Det är många som är intresserade, här är väder-rapport-tråden: http://www.thailandforum.se/index.php?topic=443.msg129571;topicseen#new

    SvaraRadera
  16. Kul för Er att ni får vara tillsammans hela året.
    vi dubblar också vår Thailands vistelse till hösten.
    Väder rapport: det regna ordentligt i Karon!

    SvaraRadera
  17. Kul BlötPelle, ni blir här längre och längre ni med! Snart är ni bofasta och kan vattna era orkidéer själva!

    SvaraRadera