fredag, mars 20, 2009

Väderspänning!

Jag får svara på många nervösa resenärers frågor om vädret just nu. Prognoser visar regn och åska. Prognoser visar ofta det vid den här tiden på året - hettan gör att spänningar byggs upp i atmosfören.

Men, om en prognos visar 99% risk för regn kan det betyda att det kommer fem droppar eller tio minuters skur. Åska kan betyda att det åskar över vattnen men inte här! Oroa er inte för mycket. Så varmt som vi har det är det skönt med regnskurar ibland.


Just idag är det väldigt spännande väder! Bilder är tagna utanför vårt hus, samtidigt men åt olka håll! 



6 kommentarer:

  1. Häftigt! JAg skulle gärna vara där. Varmt regn är toppenskönt!!!Tänk så jag skulle stå och titta ut genom fönstret vid bokhyllan och ute på balkongen!
    Här börjar snön att töa bort lite. Tack och lov!
    Kramar från Brita

    SvaraRadera
  2. Regn hos dig är inte samma innebörd..som hos oss som vi tappra som häckar i svedala..hmhmh..alltså vi vill bo i Thailand..i Sverige är det kallt vid regn..vanligtvis..tyvärr..Ha de gott i alla väder kram Anki

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt om vädret Maleé.
    Det är oftast bättre än vad som väntas, det är min erfarenhet.
    regnskurarna, kan vara en upplevelse.
    om det vibrerar i byxorna, är det nog en annan "väderspänning"

    SvaraRadera
  4. Håller med helt och fullt. De skurar som kommer är mer än välkomna!

    Trevlig helg på er!

    SvaraRadera
  5. Brita, igår kväll skulle du kunnat stått länge och kollat skådespelet just genom lilla fönstret. Oj va’ det blixtrade! Fast det regnade bara lite.

    Ankiii, precis - varmvatten är ingen fara, regn och snålblåst hemma är dock ingen höjdare!

    Pelle-Väder, jag gillar när det blir monsunregn. Första gången jag upplevde det satt jag bara och njöt fascinerat. Hade ingen aning om att det kunde komma så mycket vatten på så kort tid! Den gången svämmade hela Kata center över och vi fick vada till rockklubben!

    Långrygg, trevlig helg på er med!

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera